امارات، نتانیاهو را از بحران داخلی نجات داد + فیلم

دوشنبه 10 شهريور 1399 - 10:56

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اولین سفر تجاری تل آویو و امارات روز دوشنبه (امروز) انجام می شود. وی افزود توافق تجاری بین تل آویو و ابو ظبی، راه را برای توافق های بیشتر با دیگر کشورها باز می کند؛ همچنین مذاکرات محرمانه ای با برخی از این کشورها در جریان است.

العالم - فلسطین اشغالی

کوشنر به همراه یک هیئت عالی رتبه از کاخ سفید به منظور فراهم کردن مقدمات امضای توافق عادی سازی نهایی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات به تل آویو سفر کرده است. این هیئت قرار است بعد از تل آویو راهی ابو ظبی شوند. به نظر می رسد این هیئت هدفی مهمتر را دنبال می کند و تلاش می کند با دیگر کشورهای عربی هم توافق نامه ای شبیه توافق امارات امضا کند.

کوشنر، نتانیاهو و رابرت اوبرایان، مشاور امینت ملی آمریکا در کنفرانس خبری مشترکی سعی کردند امضای این توافق با امارات را یک پیروزی منطقه ای در مقابل دشمن مشترک خود یعنی جمهوری اسلامی ایران قلمداد کنند.

نتانیاهو در این کنفرانس خبری گفت: "گفتگوهای مستقیم و غیر علنی با تعدادی از سران عرب و مسلمان برای عادی سازی روابط با اسرائیل انجام داده ایم".

کوشنر نیز گفت: "این حرکت، گام بزرگی به سمت جلو بود و ما برای برقراری صلح بین اسرائیل و همسایگان عرب همچنان تلاش می کنیم. من پیش از این تا این حد به صلح امیدوار نبودم."

اما با نگاهی ساده به فضای سیاسی موجود از زمان اعلام عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی درمی یابیم که این رژیم تنها طرف برنده این توافق نامه است. بنیامین نتانیاهو درگیر پرونده های فساد است و با خشم روزافزون شهرک نشینان رو به روست. او می کوشد چنین وانمود کند که برقراری روابط دیپلماتیک با امارات، ضامن آینده روشن این رژیم است زیرا امارات بازار مصرف کالاهای اسرائیلی خواهد شد.

واصل ابو یوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش گفت شکاف در صفوف کشورهای عربی در مقابل رژیم صهیونیستی که باعث تضعیف موضع فلسطین می شود به طور کامل مردود است. وی افزود فلسطین، اقدام امارات را خیانت به آرمان و مقدسات و خیانت به آرمان های امت اسلامی می داند.

نگاه نتانیاهو به جهان عرب، نگاه یک رژیم قدرتمند در میان انبوه عرب های ضعیف و وابسته است که چاره ای جز اطاعت از طرف ارباب قدرتمند ندارد.

پربیننده ترین خبرها