درخواست وزیر جنگ صهیونیستی از آمریکا برای حفظ برتری نظامی تل‌آویو

درخواست وزیر جنگ صهیونیستی از آمریکا برای حفظ برتری نظامی تل‌آویو
دوشنبه 10 شهريور 1399 - 11:03

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مخالفت تلویحی دوباره با فروش احتمالی جنگنده‌های آمریکایی «اف-۳۵» به امارات عربی متحده، از واشنگتن خواست تا برای حفظ برتری نظامی تل‌آویو در منطقه کمک بیشتری کند.

العالم - فلسطین اشغالی

در بحبوحه اظهار نظرهای مختلف و بعضاً متناقض درباره وجود بندی در توافق عادی‌سازی روابط امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی مبنی بر فروش جنگنده‌های آمریکایی «اف-۳۵» به ابوظبی، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم مجدداً بر لزوم حفظ برتری نظامی خود تاکید کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، گانتز روز یکشنبه طی دیدار با «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا و «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی این کشور در فلسطین اشغالی خواستار کمک واشنگتن به تل‌آویو برای حفظ برتری نظامی این رژیم شد.

بر این اساس، وی در مخالفت تلویحی با احتمال فروش جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵ به امارات، خطاب به هیأت آمریکایی گفت: «ما با یکدیگر همکاری می‌کنیم تا توافقات بیشتری را پیش ببریم و روش‌های صحیحی را برای حفظ برتری نظامی خود در عین دفاع از امنیت اسرائیل بیابیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تمجید دوباره از توافق عادی‌سازی روابط با امارات، مدعی شد که باور دارد کشورهای [عربی] دیگری نیز در آینده نزدیک با این رژیم توافق عادی‌سازی روابط امضا می‌کنند.

گانتز و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته با کوشنر، اوبرایان و «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران دیدار کردند.

هیأت آمریکایی به سرپرستی کوشنر همراه هیأت صهیونیستی به سرپرستی «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی این رژیم قرار است امروز (دوشنبه) با اولین پرواز مستقیم از تل‌آویو به ابوظبی سفر کنند.

پیش از این «تساحی هانقبی» وزیر امور شهرک‌ها در کابینه تل‌آویو گفته بود: «اسرائیل با فروش حتی یک پیچ از اف-۳۵ به امارات مخالفت است. ما این موضوع را برای کنگره آمریکا نیز شفاف‌سازی خواهیم کرد».

دو هفته قبل بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

فارس

پربیننده ترین خبرها