دیدار نیچروان بارزانی با وزیر خارجه و رئیس جمهور ترکیه

دیدار نیچروان بارزانی با وزیر خارجه و رئیس جمهور ترکیه
جمعه 14 شهريور 1399 - 16:59

رئیس منطقه کردستان عراق که پیش از ظهر امروز وارد ترکیه شده بود، با وزیر خارجه و رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

العالم - ترکیه

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (جمعه) در دیدار با «نچیروان بارزانی» اعلام کرد که آنکارا آماده کمک به اقلیم کردستان عراق در مبارزه با ویروس همه گیر کرونا است.

به گزارش دفتر رسانه ای رئیس اقلیم کردستان عراق، بارزانی در دیدار با چاووش اوغلو در آنکارا درباره چند محور و موضوع با وی گفت و گو کرد.

در بیانیه دفتر رسانه ای رئیس اقلیم کردستان عراق آمده است که در این نشست روابط اقلیم با ترکیه و راه های توسعه بیشتر همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بارزانی و چاووش اوغلو بر تحرک و شتاب بیشتر به مبادلات تجاری میان دو طرف تاکید کردند.

همچنین دو طرف در مورد شیوع ویروس کرونا، اثرها و پیامدهای آن به ویژه در حوزه اقتصادی گفت و گو کردند.

در همین راستا، وزیر امور خارجه ترکیه آمادگی کشورش را برای کمک به اقلیم کردستان عراق در تهیه و ارسال تجهیزات پزشکی برای مقابله با این بیماری همه گیر اعلام کرد.

در این نشست همچنین روابط بغداد و اربیل، موضوع تروریسم و ​​راه های مقابله با آن و تحولات منطقه مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق بعد از ظهر امروز (جمعه) نیز با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته شفق نیوز، دو طرف در خصوص روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای به خصوص معضل حضور عناصر پ.ک.ک در شمال عراق گفت‌و‌گو کردند.

سفر رئیس منطقه کردستان عراق به ترکیه در شرایطی صورت می‌گیرد که برخی از گروههای سیاسی عراقی، اربیل را به تسامح و سکوت در قبال حملات هوایی و زمینی ترکیه به شمال عراق متهم می‌کنند. حملاتی که در دو ماه گذشته مناطق شمالی استان «دهوک» را هدف قرار داده و علاوه بر دهها کشته و زخمی، موجب آوارگی هزاران نفر شده است.

۲۱ مرداد گذشته در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی به منطقه «سیدکان» در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.

ارتش ترکیه اعلام کرده که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) است.

پربیننده ترین خبرها