زنیت کازان پیشنهاد سرمربیگری والیبال ایران را به الکنو تایید کرد

زنیت کازان پیشنهاد سرمربیگری والیبال ایران را به الکنو تایید کرد
دوشنبه 17 شهريور 1399 - 17:25

رئیس روابط عمومی تیم والیبال زنیت کازان اعلام کرد که «ولادیمیر الکنو » سرمربی این تیم پیشنهادی از ایران برای سرمربیگری تیم ملی والیبال این کشور دریافت کرده است.

العالم ـ اروپا

عظمت میرزایف مسوول امور رسانه ای تیم والیبال زنیت کازان روز دوشنبه، پیشنهاد ایران به ولادیمیر آلکنو را تایید و خاطرنشان کرد که وی در حال فکر کردن به پیشنهاد ایران است.

به گفته وی، الکنو سرمربیگری تیم والیبال زنیت کازان در فصل جدید را برعهده دارد.

میرزایف در پاسخ به این سوال ایرنا که آیا الکنو در مورد سرمربیگری تیم ملی ایران سخنی گفته است، اظهار داشت: او هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است و من در این مورد از طرف او نمی توانم سخنی بگویم.

برخی رسانه ها از امکان امضای قرارداد النکو با ایران و سرمربیگری تیم ملی والیبال کشورمان خبر داده بودند.

ولادیمیر الکنو کار خود را در والیبال با تیم زسکا آغاز کرد و به عنوان بازیکن این تیم رادر سالهای۱۹۸۶/۱۹۸۵ در دوره اتحاد جماهیر شوروی قرمان جام والیبال شوروی کرد.

وی تا سال ۱۹۹۹ در تیم های لوسکی بلغارستان، آستی و اسپولتو ایتالیا و کان و تور فرانسه بازی کرد و از آن تاریخ، دوره مربیگری وی آغاز شد.

الکنو از سال ۲۰۰۷ سرمربیگری تیم زنیت کازان را برعهده گرفت و همزمان سرمربی تیم ملی والیبال مردان روسیه شد.

تیم زنیت کازان تحت مربیگری النکو چهار بار قهرمان روسیه شده است.

تیم ملی والیبال مردان روسیه نیز در دوره سرمربیگری ولادیمیر النکو یک بار قهرمان جهان شد و یک بار نیز مدال نقره مسابقات جهانی را بدست آورد.

تیم والیبال المپیک روسیه در رقابت های المپیک پکن (سال ۲۰۰۸) تحت مربیگری النکو مدال برنز و در المپیک لندن (سال ۲۰۱۲) هم مدال طلا کسب کرد.

الکنو در سال ۲۰۱۲ عنوان مربی شایسته روسیه را کسب کرد.

پربیننده ترین خبرها