ورود ارتش یمن به "حریب"؛ مأرب در آستانه محاصره کامل

ورود ارتش یمن به
دوشنبه 17 شهريور 1399 - 21:15

نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی موفق شدند طی ساعات گذشته ضمن به دست گرفتن کنترل بخش "ماهلیه" در استان مارب، به مرکز بخش حریب نفوذ کنند تا به محاصره کامل این استان و قطع آخرین خطوط امدادرسانی نیروهای وفادار به رئیس‌جمهور فراری، در حد فاصل شبوه و مأرب نزدیک شوند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، روزنامه "الاخبار"، که آخرین تحولات در جبهه‌های غرب مأرب و شمال غرب این استان را رصد می‌کند، نوشت نیروهای صنعا( ارتش یمن) موفق شده‌اند اردوگاه استراتژیک "الماس" را تحت کنترل بگیرند و بعد از پیشروی در بخش "رغوان" به سمت اردوگاهی حرکت کنند که به مقر مزدوران سعودی تبدیل شده است. در جبهه شرقی نیز، ارتش و کمیته‌های مردمی، روز گذشته در منطقه "العلم" پیشروی کرده و کنترل برخی پایگاه‌ها را به دست گرفتند. همزمان، خبرها حاکی از عقب‌نشینی عناصر قبیله‌ای وفادار به ائتلاف متجاوز است.

درگیری‌ها طی 48 ساعت گذشته تشدید شده و به تبع آن، نیروهای سعودی از اردوگاه "تداوین" واقع در شرق شهر مأرب فرار کردند. طبق گفته منابع محلی، نیروهای سعودی روز گذشته از طریق 30 دستگاه کامیون تمامی تجهیزات سنگین نظامی را از اردوگاه خارج کردند، این نیروها همچنین تسلیحات مدرن و آتش‌بارهای "پاتریوت" را به منطقه "العبر" واقع در حومه استان حضرموت منتقل کردند. این تحولات بعد از سقوط بخش ماهلیه در جنوب این استان و فرار ده‌ها مزدور قبیله‌ای از پایگاه‌های‌شان در جبهه شرقی در نزدیکی اردوگاه تداوین در صحرای مارب شکل گرفت.

منابع قبیله‌ای، که از ارتش و کمیته‌های مردمی در مارب پشتیبانی می‌کنند، به روزنامه الاخبار گفتند که نیروهای صنعا بعد از آنکه در روز پنجشنبه کنترل‌شان را بر منطقه "العمود" مرکز این استان تکمیل کردند، سیطره خود بر بخش ماهلیه را تثبیت کردند. به گفته این منابع، نبردها به منطقه جنوبی "الصداره" در بخش "رحبه" منتقل شده است و ورود ارتش و کمیته‌های مردمی به آنجا پیشروی بسیار استراتژیک محسوب می‌شود از آن جهت که به محاصره کامل مارب نزدیک می‌شوند و تمامی خطوط امدادرسانی به مزدوران "عبد ربه منصور هادی" را قطع می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها