گزارش رویترز از حمایت پلیس آمریکا از هواداران مسلح ترامپ در حمله به تظاهرکنندگان

گزارش رویترز از حمایت پلیس آمریکا از هواداران مسلح ترامپ در حمله به تظاهرکنندگان
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 18:00

ماموران پلیس شهر مرکزی ایالت اورگون آمریکا همزمان با خشن تر شدن تظاهرات در این منطقه، ضمن طرفداری از یورش حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهوری به تظاهرکنندگان مدافع حقوق سیاهپوستان، دستکم ۲ تن را دستگیر کرد.

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد که بیش از ۱۰۰ هوادار ترامپ شامل اعضای یک گروه نژادپرست، شب گذشته به صورت کاروان خودرویی و در حالی که نشانه ها و پلاکاردهای ستاد مبارزاتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری و پرچم های ایالات متحده را در دست داشتند و برخی نیز مسلح بودند، در برابر ساختمان کنگره ایالتی که در فاصله حدود ۷۲ کیلومتری پورتلند قرار دارد، با حدود ۲۰ تظاهرکننده مدافع سیاهپوستان درگیر شدند.

سپس اعضای ۲ گروه اقدام به پاشیدن اسپری فلفل به سوی یکدیگر کرده و دستکم یکی از حامیان ترامپ با چوب بیسبال به یک تظاهرکننده گروه مقابل حمله کرد و یک حامی دیگر ترامپ نیز محتویات کپسول آتشنشانی را به سوی گروه مقابل پاشید.

این در حالی بود که بیش از ۲۰ مامور پلیس در صحنه این درگیری حاضر و از حامیان ترامپ که به سوی تظاهرکنندگان حمله کرده بودند، حفاظت می کردند. ماموران سپس ۲ فردی را که به سوی تظاهرکنندگان مقابل حمله کرده بودند، بازداشت و پس از مدتی آزاد کردند.

بنابر گزارش رویترز، دیروز (دوشنبه) ۱۰۲مین روز تظاهرات اعتراض آمیز در شهر پورتلند نزدیک شهر مرکزی ایالت اورگون بود، تظاهرات سه ماهه شبانه در پورتلند و حومه آن ادامه دارد این تظاهرات گاهی به خشونت می گراید و تظاهرکنندگان مخالف تبعیض نژادی، نژادپرستی و خشونت پلیس با ماموران و گروه های راستگرای طرفدار ترامپ درگیر می شوند.

جرقه آغاز این تظاهرات مانند دیگر اعتراض ها در ایالات متحده در ماه مه (اردیبهشت) در پی کشته شدن جرج فلوید سیاهپوست بر اثر اعمال خشونت مفرط و بی علت افسر پلیس سفید پوست زده شد.

ترامپ که نظم و قانون را به عنوان موضوع اصلی مبارزات خود در انتخابات سوم نوامبر(۱۳ آبان ماه) مطرح کرده است، پورتلند را که توسط دمکرات ها اداره می شود، حوزه اوباشگری و هرج و مرج دانسته است.

اما جو بایدن معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا و رقیب دمکرات ترامپ، شعارهای افراطی ترامپ را موجب افروخته شدن بیشتر دامنه خشونت توصیف کرده است.

شبکه خبری سی ان ان در خصوص ناآرامی‌های چند ماهه اخیر آمریکا نوشت: پورتلند پس از گذشت یکصد روز از قتل «جرج فلوید» به کانون تظاهرات ضدنژادپرستی و هواخواهان عدالت خواهی در ایالات متحده تبدیل شده است.

سی ان ان افزود: درحالی که یک صد روز از اعتراض های نژادپرستی در شهر پورتلند می گذرد، نیروهای پلیس و امنیتی بیش از ۵۰ نفر را تاکنون بازداشت کرده اند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا برای آرام کردن تظاهرات که به دنبال قتل جرج فلوید در پنجم خرداد ماه در ایالت مینه سوتا به دست یک پلیس، آغاز شده است، ناتوان ظاهر شده و به گفته تحلیلگران و رسانه های آمریکایی با فراخوان نیروهای گارد ملی به سرکوب آنها پرداخته است.

شهر پورتلند که طی سه ماه اخیر پس از کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس به مرکز اعتراضات ضد نژادپرستانه آمریکا تبدیل شده، اکنون این شهر صحنه درگیری میان حامیان و مخالفان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است.

پربیننده ترین خبرها