نوک پیکان تحریم‌های آمریکایی به سوی کدام شخصیتهای لبنانی نشانه رفته است؟

نوک پیکان تحریم‌های آمریکایی به سوی کدام شخصیتهای لبنانی نشانه رفته است؟
پنج‌شنبه 20 شهريور 1399 - 14:18

کارشناسان سیاسی خاطرنشان کردند، تحریم‌های آمریکایی علیه دو وزیر سابق لبنان، نقض حاکمیت لبنان و نهادهای آن است و واکنش به این هجمه، به چالشی جدی برای میهن‌پرستان لبنانی تبدیل شده است.

العالم- نظرکده

کارشناسان گفتند، موضوع قابل توجه در این تصمیم آمریکا هدف قرار دادن شخصیت‌های نزدیک بهرئیس جریان "المرده" لبنان است.

آنها تأکید دارند، تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تحریم دو وزیر سابق لبنانی پیامی واضح به نبیه بری و فرنجیه است که به نوعی در ترسیم مرزها میان لبنان و رژیم صهیونیستی نقش‌آفرینی می‌کنند.

کارشناسان تصریح کردند، آمریکا در واقع انتظاراتی از بری و فرنجیه درباره ترسیم مرزها دارد که طبق دلخواه واشنگتن، عمل نمی‌کنند.

کارشناسان همچنین گفتند، این دو وزیر سابق لبنان به حزب‌الله خیلی نزدیک هستند و به نظر می‌رسد آمریکا با این تحریم‌ها می‌خواهد شکست خود را در پروژه محاصره حزب‌الله و تحریم آن تلافی کند. به گفته این کارشناسان، نقشه جدید آمریکایی- صهیونیستی بر هم زدن ائتلاف حزب‌الله با همپیمانان داخلی‌اش است و همزمان پیامی تهدیدآمیز به جریان‌های "العهد" و "تیار الوطنی الحر" است که در صورت تعامل با حزب‌الله، به سرنوشتی مشابه "یوسف فنیانوس" و "علی حسن خلیل" دچار خواهید شد.

از سوی دیگر، ناظران خاطرنشان کردند که اقدام آمریکا برای تحریم این دو وزیر سابق لبنانی به بهانه "مبارزه با فساد در لبنان" حرکتی فریبکارانه برای تحمیل چیزی دیگری بر لبنانی‌ها است.

آنها افزودند، آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که موضوع مبارزه با فساد را مطرح کنند ولی جزئیات این تحریم تأکیدی بر این مساله است که اصل موضوع، رابطه مستقیم با حزب‌الله است.

پربیننده ترین خبرها