حضور کارشناسان صهیونیستی در جزیره "سقطری" برای احداث پایگاه ‌های نظامی

حضور کارشناسان صهیونیستی در جزیره
يکشنبه 23 شهريور 1399 - 11:40

یک مقام مسئول یمنی اعلام کرد، امارات کارشناسان اسرائیلی را به جزیره استراتژیک سقطری اعزام کرده تا در آنجا پایگاه نظامی احداث کنند.

العالم- یمن

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری سبأ، "هاشم سعد السقطری" استاندار جزیره سقطری، روز شنبه اعلام کرد، که امارات، کارشناسان اسرائیلی را به جزیره راهبردی سقطری فرستاده است.

سعد السقطری با اشاره به اینکه این جزیره در طول تاریخ حضور متجاوزان را نپذیرفته است، گفت: "به‌زودی مطامع کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به یمن و نیز آمریکا و اسرائیل در این جزیره هم ناکام خواهد ماند."

وی متذکر شد: "امارات از زمان آغاز تجاوز علیه یمن برای ایجاد پایگاه نظامی و تاسیس گروه شبه‌نظامی با هدف بر هم زدن امنیت و ثبات سقطری تلاش می‌کرد به ویژه اینکه این جزیره از اهمیت استراتژیک در اقیانوس هند برخوردار است."

استاندار سقطری به تلاش‌های امارات برای ایجاد پایگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی اشاره کرد و گفت: "ابوظبی خدمات زیادی به اسرائیل در منطقه کرده است و یمن حجم روابط بین ابوظبی و تل‌آویو را نمایان کرد."

وی همچنین از مخالفت مردم سقطری با عادی سازی روابط میان تل آویو و ابوظبی تمجید کرد و اظهار داشت: "آزادگان سقطری نقش بارزی در آشکار کردن طرح‌های اشغالگران اماراتی و اسرائیلی دارند و طرح‌های متجاوزان را در هم خواهند شکست."

این مسئول یمنی گفت: "تمامی تحرکات امارات و اسرائیل در این استان با تبانی عربستان سعودی انجام می‌گیرد. عربستان سعودی حضور نظامی استعماری در سقطری دارد. ریاض، ژانویه گذشته کارشناسان آمریکایی را به منظور بررسی امکان ایجاد پایگاه‌های نظامی به سقطری اعزام کرد و امروز نیز امارات کارشناسان اسرائیلی را به این جزیره اعزام کرده است."

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روزنامه عبری‌زبان "یسرائیل هیوم" نیز اخیرا در گزارشی نوشته بود که امارات و اسرائیل در جزیره سقطری واقع در جنوب یمن پایگاه‌های جاسوسی احداث می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، هدف از احداث این پایگاه جاسوسی، اشراف اطلاعاتی بر منطقه باب المندب و جنوب یمن تا خلیج عدن و شاخ آفریقاست.

پربیننده ترین خبرها