افشاگری الجزیره در باره اقدامات مخفی امارات، مصر و آمریکا برای خلع سلاح مقاومت فلسطین

افشاگری الجزیره در باره اقدامات مخفی امارات، مصر و آمریکا برای خلع سلاح مقاومت فلسطین
دوشنبه 24 شهريور 1399 - 11:18

شبکه تلویزیونی الجزیره در برنامه ای با عنوان " ما خفی اعظم " ( آنچه که مخفی مانده بزرگ تر است ) از تلاش امارات، مصر و آمریکا برای خلع سلاح مقاومت فلسطین پرده برداشت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

الجزیره با ارائه اطلاعات منحصر به فرد در این برنامه، ابعاد ناپیدای مانورهای سیاسی برخی از کشورها و قدرت های منطقه ای و در راس آنها مصر ، امارات و آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی جهت خلع سلاح مقاومت فلسطین را برملا کرد.
بر اساس این گزارش، « تامر المسحال » گوینده رادیو فلسطین در برنامه ای تحت عنوان « معامله و سلاح » برای اولین بار از زوایای پنهان تلاش های شکل گرفته برای خلع سلاح مقاومت در غزه پرده برداشت که یکی از برجسته ترین بندهای معامله قرن اعلام شده از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به شمار می رود.
بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده در این برنامه شماری از کشورها با ایجاد ائتلاف جدید در منطقه و عادی سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی برخی از کشورهای عربی را به منظور خلع سلاح مقاومت در باریکه غزه مورد هدف و تحت محاصره قرار داده اند.
الجزیره همچنین در این برنامه تلاش های بکار رفته از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و مقاومت برای پیشبرد توان نظامی و تسلیحاتی شان را توضیح داد.
در همین رابطه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس چندی پیش از فشارهای اعمال شده علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و تلاش شماری از قدرت ها برای از هم گسستن عناصر تشکیل دهنده قدرت این جنبش سخن به میان آورد.
هنیه همچنین از وجود هماهنگی و همکاری میان مصر با مقامات رژیم اشغالگر قدس به منظور به زانو درآوردن حماس و گروه های مقاومت و خدشه دار کردن توان آنها سخن به میان آورد.
وی همچنین از تلاش مقامات اسراییل با هماهنگی برخی از قدرت های منطقه ی به منظور تغییر معادله ائتلاف در منطقه از جمله دور کردن سودان از محور مقاومت سخن گفت.
اسماعیل هنیه تاکید کرد که حماس خواهان جنگ نیست اما از آن نیز نمی ترسد و اگر دشمن اسراییلی در صدد تجاوز به غزه برآید ، گروه های مقاومت یک درس فراموش نشدنی به او خواهند داد.
او همچنین خاطر نشان کرد اگر حمایت ها و کمک های مطرح شده از سوی برخی از کشورها به طور مشروط انجام گیرد، حماس و مقاومت فلسطین آنها را نخواهد پذیرفت.
به گزارش ایرنا، فرماندهان گردان های عزالدین قسام هم در این برنامه مطالبی را در ارتباط با کمک های دریافت شده از ایران ، سوریه و سودان ارایه کرد.
برنامه مزبور شبکه الجزیره همچنین از تلاش های رژیم عبدالفتاح السیسی برای ایجاد منطقه حائل میان صحرای سینا و نوار غزه سخن به میان آورد.
برنامه " ما خفی اعظم " در ادامه با اشاره به اظهارات برخی از مقامات اسراییلی فاش کرد که مقامات این رژیم اشغالگر متقاعد شده اند که برای خلع سلاح مقاومت باید این ماموریت را به برخی از کشورهای منطقه سپرد.
مقامات مزبور همچنین به افزایش توان نظامی حماس و گروه های مقاومت اذعان و تاکید کردند که علیرغم قرار داشتن غزه در محاصره و فشارهای اعمال شده جهت پیشگیری از رسیدن کمک های تسلیحاتی به گردان های عزالدین قسام ؛حماس در مقایسه با گذشته قوی تر شده است .

پربیننده ترین خبرها