تقلای سعودی برای جلوگیری از آزادسازی "مارب" توسط انصارالله یمن

تقلای سعودی برای جلوگیری از آزادسازی
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 13:59

همزمان با پیشروی‌های شتابنده انصارالله یمن به سمت شهر مارب، یک روزنامه لبنانی اعلام کرد، عربستان سعودی طی روزهای اخیر از روسیه خواسته است در نزد انصارالله برای جلوگیری از سقوط این شهر میانجیگری کند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، روزنامه "الاخبار" به نقل از منابع روسی نوشت، "فیصل بن فرحان" وزیر خارجه عربستان سعودی طی تماس تلفنی اخیر با همتایش "سرگئی لاوروف"، پیشنهاد میانجیگری روسیه نزد انصارالله را برای توقف پیشروی این جنبش به سمت مأرب مطرح کرده است.

به گفته منابع، این پیشنهاد سعودی به روسیه در شرایطی مطرح شد که آمریکا به دلیل سرگرم شدن "دونالد ترامپ" به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری، به فشارهای ریاض مبنی بر آرام کردن اوضاع در مارب بی‌توجهی می‌کند.

میانجیگری روسیه زنگ خطری برای ترامپ است، که طی سال‌های گذشته از ترس فروش تسلیحات چین و روسیه به عربستان٬ تعدادی قرارداد تسلیحاتی با سعودی‌ها امضا کرده که بر خلاف قوانین ایالات متحده بوده است.

پیش از این نیز، حکومت سعودی سلسله تماس‌هایی را با کشورهای عضو ائتلاف متجاوز علیه یمن و نیز با کشورهایی مانند سنگال و پاکستان صورت گرفته که همه آنها در راستای جلوگیری از سقوط مارب بوده است.

به موازات این تحرکات عربستان٬ انگلیس در تلاش برای طرح مسئله مارب در شورای امنیت است تا مانع از آزادسازی آن توسط یمنی‌ها شود. انگلیس در این راستا ادعا می‌کند که در پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت مارب٬ غیرنظامیان و آوارگان مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها