نگاه کاربران یمنی به انقلاب 21 سپتامبر... انقلابی برای بازگرداندن هویت ملی

نگاه کاربران یمنی به انقلاب 21 سپتامبر... انقلابی برای بازگرداندن هویت ملی
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 22:21

یمنی‌ها ششمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر، که به سرنگونی رژیم "عبد ربه منصور هادی" رئیس‌جمهور سابق منتهی شده، را گرامی داشتند؛ رژیمی که کاربران یمنی آن را دنباله‌رو و وابسته به برخی قدرت‌ها و کشورهای منطقه‌ای توصیف کرده‌اند.

العالم- داغ‌های مجازی

یمنی‌ها به دلایل و ریشه‌های تحولاتِ منجر به انقلاب 21 سپتامبر پرداخته و همچنین به دستاوردهای این انقلاب در این 6 سال اخیر اشاره کرده‌اند. فعالان مجازی و کاربران یمنی نیز در شبکه‌های اجتماعی هشتگ #ثورة_21_سبتمبر، را راه انداخته و طی آن به اهداف این انقلاب پرداخته و تأکید کرده‌اند که این انقلاب برای ساختن وطن، احیای هویت یمنی، رهانیدن کشور از وابستگی به خارج، جلوگیری از فساد و به تاراج رفتن ثروت یمن و نیز خنثی کردن تلاش‌ها برای تقسیم و تجزیه کردن یمن شکل گرفت.

"سید عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن، امروز طی نطقی تلویزیونی به مناسبت ششمین عید پیروزی انقلاب 21 سپتامبر، خاطرنشان کرد: "این تحرک ملت ما در انقلاب 21 سپتامبر محدود به طیف خاصی نبود بلکه همه آزادگان این کشور با مسئولیت و آگاهی انقلاب را رقم زدند. انقلاب 21 سپتامبر برگرفته از آگاهی و احساس مسئولیت بود و تحت تاثیر تحریک خارجی نبود. این انقلاب حکیمانه و همراه با گام‌های قوی و موثر و نشانگر هویت ملت یمن بود. دشمنان گمان می‌کردند که ملت یمن طعمه آسانی است اما غافلگیر شدند و با ملتی مخالف کرنش و تسلیم روبرو شدند. آنها به ترساندن و سرکوب روی آوردند و ملت سیلی تاریخی به آنها هنگامی که خط قرمز یعنی خون ملت را زیر پا گذاشتند، زدند."

در واکنش به این اظهارات الحوثی، کاربری به نام "امه الواحد" در توییتر نوشت: این انقلاب برای ساختن وطن است و نه برای احیای رژیم سابق با شخصیت‌هایی جدید. #ثورة-21_سبتمبر".

رهبر انصارالله یمن همچنین در این اظهارات از وجود هماهنگی مخفیانه میان مقامات سابق یمنی با اسرائیلی‌ها قبل از انقلاب 21 سپتامبر برای عادی‌سازی روابط خبر داد و یادآور شد: "مسؤولان اسرائیلی به صنعا آمدند و دیدارهایی با مقامات سابق داشتند و توافق‌هایی برای تقویت روابط میان نظام سابق و رژیم صهیونیستی منعقد شده بود."

موضوعی، که "عبدالحمید الیسانی" نیز به آن اشاره کرده و در توییتی نوشته است: "اگر این انقلاب نبود، مطمئنا یمن قبل از امارات و اولین کشوری بود که با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی می‌کرد."

الحوثی بزرگ‌ترین هدف انقلاب 21 سپتامبر را آزادی و استقلال خواند و تأکید کرد: "پایداری ما در برابر محاصره در نتیجه فرهنگ آگاهی‌بخشی است که آزادی و کرامت و امنیت را محقق می‌سازد. بدون آزادی و استقلال آینده‌ای برای نسل‌های بعدی ما نیست."

در همین راستا، "ابراهیم محمد الوریث" نوشته است: "انقلاب برای احیای هویت اعتقادی و ارزش‌های اخلاقی، که در سایه رژیم سابق رنگ باخته، و نیز بازگردان استقلال و حاکمیت یمن، که از آن گرفته شده، شکل گرفته است تا از ثروت‌های به تاراج رفته یمن توسط رژیم سابق و حامیان منطقه‌ای آن، محافظت کند."

"احمد الخامری" نیز از یمنی‌های فریب‌خورده‌ای، که همچنان در صف ائتلاف متجاوز علیه کشورشان هستند، خواست تا سلاح را زمین بگذارند و به آغوش وطن بازگردند.

پربیننده ترین خبرها