سفر غیرقانونی نماینده آمریکا به شمال شرق سوریه

سفر غیرقانونی نماینده آمریکا به شمال شرق سوریه
سه شنبه 1 مهر 1399 - 00:05

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه روز یکشنبه به شمال شرق سوریه و پس از آن مرکز منطقه کردستان عراق سفر کرده است.

العالم - سوریه

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه به شمال شرق سوریه و همچنین شهر «اربیل» عراق رفته و با مسئولین محلی دیدار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، جفری روز گذشته در شمال شرق سوریه نشست‌های جداگانه‌ای را با مسئولینی از گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، احزاب کُرد و نمایندگان قبایل استان «دیر الزور» ترتیب داده بود.

وزارت خارجه آمریکا مدعی است که نماینده آمریکا در این گفت‌وگوها بر ضرورت ادامه تلاش برای تضمین شکست دائمی داعش تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که جفری پس از آن به شهر اربیل در منطقه کردستان عراق رفت و با «نیچروان بارزانی» رئیس این منطقه درباره تلاش‌ها برای برهم زدن ثبات این منطقه و همچنین درباره مبارزه با گروه‌های تندرو گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جفری روز 23 سپتامبر به «برلین» پایتخت آلمان خواهید رسید تا با مقامات این کشور درباره اوضاع سوریه گفت‌وگو کند.

سفر غیرقانونی مقامات آمریکایی به سوریه در حالی ادامه دارد که وزارت خارجه سوریه پیش از این بارها این رفتار آمریکایی‌ها را محکوم و مخالف با قوانین بین المللی اعلام کرده است.

بنا به تاکید وزارت خارجه سوریه، رفتارهای دزدانه و راهزنی دولت آمریکا نفوذ این چنینی مقام‌های آمریکایی به خاک سوریه آن هم پس از ارائه همه اشکال پشتیبانی به گروه‌های تروریستی، موضوع تعجب آوری نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها