واکنش سخنگوی وزارت خارجه به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل
چهارشنبه 2 مهر 1399 - 21:16

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شامگاه چهارشنبه با توجه به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی نوشت: رییس جمهوری آمریکا یک بار دیگر سازمان "ملل متحد" را با "ایالات متحده" اشتباه گرفت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سعید خطیب زاده در پیام توییتری نوشت: وی (ترامپ) طوری در مجمع عمومی سخنرانی کرد که گویی در یک تجمع انتخاباتی است.

به نوشته خطیب زاده، سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل تعریف و تجمید از سیاست شکست‌خورده «تنها آمریکا» و متهم کردن دیگران بابت بحران‌های خودساخته‌اش: از مدیریت فاجعه‌بار کووید۱۹ گرفته تا دامن زدن به تنش‌های بین‌المللی بود.

هفتاد و پنجمین نشست مجازی سران مجمع عمومی سازمان ملل دیروز (سه‌شنبه یکم مهرماه) با سخنان «ولکان بوزکر» رئیس ترکیه‌ای این مجمع و صحبت‌های «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در حالی آغاز شد که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا، ساختمان منهتن نیویورک صف طولانی خودروهای دیپلماتیک و حضور یک به یک سران کشورهای جهان را به خود ندید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به شدت به چین حمله کرد و این کشور را در مورد شیوع ویروس کرونا که او آن را «ویروس چینی» نامید، مسئول دانست. او کرونا را بزرگ‌ترین چالش دنیا پس از جنگ جهانی دوم خواند و از سازمان ملل خواست کشوری را که باعث شیوع این بیماری در جهان شده، به «مسئولیت‌پذیری» وادار کند.

پربیننده ترین خبرها