ناو هواپیمابر "نیمیتز" آمریکا به آهن‌ پاره‌ای شناور تبدیل شده است

ناو هواپیمابر
چهارشنبه 2 مهر 1399 - 22:52

مبالغه و تعارف جزو ویژگی‌های ایرانی‌ها نیست؛ لذا اگر سخنی بگویند به آن عمل می‌کنند.

العالم- کشکول

زمانی ‌که سرلشکر "حسین سلامی" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید در صورت وقوع جنگ فراگیر با نیروهای آمریکایی در منطقه‌مان، ما می‌توانیم کنترل تمامی پایگاه‌ها و منافع آمریکا را در دست بگیریم؛ یعنی اینکه ایران برای چنین سناریویی آماده شده؛ سناریویی که مقابل آمریکا دو گزینه قرار می‌دهد: ماندن و تحمل شکست، و یا رفتن و تحمل شکست.

در مقابل، مبالغه و ادعا جزو ویژگی‌های غالب گفتمان آمریکا به‌ ویژه مقام‌های نظامی آن است، و این مبالغه و بزرگ‌نمایی زمانی به نفع آمریکا بود که ناوهای هواپیمابر غول‌پیکر و موشک‌های فراقاره‌ای آن ترس را در دل‌های کسانی انداخت که جرات و جسارت ایستادن در مقابل هیمنه و جاه‌طلبی‌های آمریکا داشتند. ولی در این قاعده آمریکایی استثنایی نیز ایجاد شده و این استثنا ایران بود که مردان مبارز آن در نمادهای قدرت آمریکا، از حمله ناوهای هواپیمابر، ناوشکن، پایگاه‌های نظامی و استقرار ده‌ها هزار سرباز آمریکا نه تنها احساس ترس و خطر نمی‌کردند بلکه این امر، فرصت گرانبهایی برای آن ایجاد کرد تا خسارات و تلفات سنگینی بر آمریکایی‌ها تحمیل کند که تلفات آمریکا طی حمله به "پرل هاربر" در آغاز جنگ جهانی دوم، در برابر آن ناچیز است.

چند روز پیش، آمریکا تلاش کرد در مقابل ایران عرض اندام کند، لذا ناو هواپیمابر "نیمیتز" را روانه خلیج‌فارس کرد و همزمان، ترامپ و پمپئو تهدیدهایی علیه کشورهایی که پایبند قانون هستند و با ایران بر اساس قطعنامه 2231 سازمان ملل تعامل می‌کنند، مطرح کردند. اما از لحظه ورود ناو نیمیتز و ناوگروه همراهش به خلیج فارس تمام تحرکات این ناوگروه توسط پهپادهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب رصد و پایش شد. نیروی دریایی سپاه که از سال 1386 مسئولیت تأمین امنیت آب‌های خلیج‌فارس را به‌عهده دارد بارها تصاویری از رهگیری و رصد ناوگروه‌های آمریکایی و فرامنطقه‌ای منتشر کرده است که گویای قدرت و توان بالای این نیرو در حراست از آب‌های این منطقه است.

خبر رصد و رهگیری ناو هواپیمابر "نیمیتز" آمریکا و ناوهای همراه آن توسط پهپادهای بومی ایران را سردار سرتیپ "علی‌رضا تنکسیری" فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اعلام و همزمان تصاویری از این عملیات رصد دقیق را منتشر کرد.

سردار تنگسیری ‌اظهار داشت: "‌در این رهگیری، ناو هواپیمابر نیمیتز به همراه ناو‌های اسکورت کننده شامل دو فروند ناوشکن 114 و 104، رزم ناو‌های 58 و 59، دو ناوچه گشتی 9 و 12 و یک فروند شناور گارد ساحلی هزار و 333 ارتش تروریستی امریکا، قبل از ورود به تنگه هرمز و خلیج فارس شناسایی شدند."

کارشناسان نظامی بهتر از دیگران می‌دانند که در منطق نظامی، پرواز پهپادها بر فراز ناو هواپیمابر آمریکا و ناوشکن همراه آن و رصد تحرکات‌شان بدون آنکه توسط رادارهای مستقر در دریا و هوا شناسایی شوند، چه معنایی دارد. این یعنی اینکه ناو هواپیمابر به تکه‌ای آهن شناور تبدیل شده است.

سردار سلامی خطاب به ترامپ گفت: "آقای ترامپ، شک نکنید که قطعا ما انتقام خون سردار سلیمانی را خواهیم گرفت؛ شما فکر می‌کنید ما در قبال خون برادر شهیدمان یک سفیر زن را در آفریقای جنوبی می‌زنیم؟ آمریکایی‌ها بدانند هر کسی را که در ماجرای ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی نقش داشته است، می‌زنیم و این یک پیام جدی است." این اظهارات بدان معناست انتقام خون سردار سلیمانی با نابود کردن یا از بین بردن هیبت آمریکا محقق می‌شود و این تصمیمی برگشت‌ناپذیر است و همانطور که سردار سلامی گفت، تمامی ملزومات برای این انتقام و مواجهه با آمریکا و همپیمانانش، در آسمان، زمین و هوا مهیا است و هدف نهایی پیروزی بر آمریکا در هر جنگ فراگیر است.

پربیننده ترین خبرها