توجیه تازه پمپئو برای سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا

توجیه تازه پمپئو برای سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا
چهارشنبه 2 مهر 1399 - 22:40

وزیر امور خارجه آمریکا در توجیه سرکوب شدید اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر کشور، چین را به برانگیختن این اعتراضات متهم کرد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو روز چهارشنبه مدعی شد که چین از طریق انتقاد از نژادپرستی به ایجاد اغتشاش و ناآرامی در ایالات متحده دامن زده است.

دولت ترامپ و وزیر خارجه اش با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات 2020 انتقادات علیه چین را افزایش داده است.

پمپئو به قانونگذاران جمهوریخواه ویسکانسین گفت: حزب کمونیست چین فکر می کند می تواند فریادهای آمریکایی برای پاسخگویی را با فریادهای نژادپرستی خفه کند.

وی با توجه به تشدید اعتراضات ضد نژادپرستی در شهرهای آمریکا با نزدیک شدن به زمان انتخابات گفت: چین می خواهد شهروندان را به اعتراضات در مینیا پولیس، پورتلند و کنوشا تحریک کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی تشدید اعتراضات داخلی در سراسر کشور را به چین ارتباط می دهد که معترضان به صورت صریح دلایل این اعتراضات را رفتارهای خشونت آمیز پلیس و بی عدالتی در کشور عنوان می کنند.

به گزارش ایرنا، به دنبال قتل بی رحمانه فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس موجی از اعتراضات مردمی به بی عدالتی در کشور و مخالفت با رفتارهای خشونت آمیز در سراسر آمریکا به راه افتاده و با گذشت بیش از سه ماه از این حادثه همچنان برخی از شهرهای از جمله پورتلند شاهد اعتراضات به نژادپرستی است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با معترضان بیش از صد مامور فدرال را برای سرکوب اعتراضات فرستاد و این اقدام وی به اعتراضات دامن زده است.

پربیننده ترین خبرها