واکنش تند نماینده مسلمان آمریکا به اظهارات نژادپرستانه ترامپ

واکنش تند نماینده مسلمان آمریکا به اظهارات نژادپرستانه ترامپ
پنج‌شنبه 3 مهر 1399 - 08:01

نماینده مسلمان ایالت مینه سوتا به تندی به اظهارات نژادپرستانه ترامپ واکنش نشان داد.

العالم ـ آمریکا

ایلهان عمر نماینده مسلمان ایالت مینه سوتا در پیامی توییتری خطاب به ترامپ نوشت: اولا این کشور من است و من یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا هستم که شما را استیضاح کرد.

دوما، من در سن ۸ سالگی از جنگ داخلی فرار کردم. یک کودک ۸ ساله کشور را اداره نمی کند.

واکنش عمر پس از آن مطرح شد که رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه حملات نژادپرستانه ای علیه او مطرح کرد و با مسخره کردن محل تولد وی گفت: آمریکا کشور وی نیست.

ترامپ در جمع هواداران خود در پنسیلوانیا گفت: او (عمر) به ما می گوید که چگونه کشورمان را اداره کنیم. شما از کجا آمده ای؟ وضعیت کشور شما چگونه است؟

به گزارش ایرنا، ترامپ در یک سال گذشته بارها حملات نژادپرستانه ای را به عمر و سه زن رنگین پوست دیگر که در کنگره فعالیت می کنند و به طور غیر رسمی "جوخه" معروف هستند، آغاز کرده است.

ترامپ همچنین بارها خانم عمر را به دلیل انتقادهای او از راهبرد سیاست خارجی آمریکا به طور کلی و سیاست خارجی دولت ترامپ به طور خاص، آماج حملات خود قرار داده و در سال گذشته حتی خواستار بازگشت او به کشوری شد که از آن به آمریکا مهاجرت کرده است.

خانم عمر در ۱۳ سالگی از جنگ داخلی در سومالی گریخته و به آمریکا پناهنده شده و پس از تحصیل و طی مراحل رشد سیاسی در این کشور، به عنوان نماینده یکی از حوزه‌های انتخابیه ایالت مینه‌سوتا وارد مجلس نمایندگان شده است.

پربیننده ترین خبرها