جمعه خشم؛ سیسی بر لبه پرتگاه

جمعه خشم؛ سیسی بر لبه پرتگاه
جمعه 4 مهر 1399 - 12:59

مصری ها با راه اندازی هشتگ #جمعة_الغضب_25_سبتمبر (جمعه خشم 25 سپتامبر)، مردم را به تظاهرات علیه عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور فراخواندند.

العالم - داغ های مجازی

فقر و ویرانی و ماجرای زندان های تاریک و نقض حقوق بشر و دیگر عوامل و انگیزه ها، باعث حرکت ملت خشمگین مصر و فریاد آزادیخواهی آنها از طریق شبکه اجتماعی توییتر شده است.

کاربران توییتر ویدیوهایی را از نحوه برخورد پلیس مصر با معترضان در استان الاقصر منتشر کردند که باعث خشم توده مردم شده و خاطرات انقلاب علیه نظام حسنی مبارک را برایشان تداعی کرد.

کاربران همزمان از شبکه های تلوزیونی به دلیل عدم پوشش جنایت نظام سیسی و نیز از شبکه هایی که از این نظام حمایت می کنند، انتقاد کردند.

مهمترین خواسته های مردم در جمعه خشم عبارت است از: برگزاری انتخابات زودهنگام بدون مشارکت سیسی و با نظارت مراجع بین المللی، لغو همه دستورات سیسی، احقاق حقوق مردمی که از خانه شان رانده شده اند، توقف اجزای همه مصوبات مربوط به افزایش قیمت کالاهای استراتژیک، آزادی همه زندانیان و تشکیل کمیته قانونی برای بررسی پرونده هایی که برای شهروندان ساخته شده اند.

عبد الفتاح سعید حسین خلیل السیسی، ششمین رئیس جمهور مصر است که با کودتای نظامی علیه محمد مرسی در سوم ژوییه 2013 قدرت را به دست گرفت. در آن زمان برخی مردم، این حرکت را انقلاب و در جهت تأمین خواسته های مردم دانستند.

پربیننده ترین خبرها