روحانی: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در هفت سال گذشته ۱۰۰ برابر شده است

روحانی: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در هفت سال گذشته ۱۰۰ برابر شده است
پنج‌شنبه 10 مهر 1399 - 11:59

رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های دولت در زمینه علم و فناوری و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به هفت سال پیش، حدوداً ۱۰۰ برابر شده است.

العالم - ایران / اقتصادی

حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ۱۰ مهرماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملّی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی، گفت: افتتاح‌های امروز ما از لحاظ شکل و محتوا و اهمیت با افتتاح‌های ۲۵ هفته قبل مقداری متفاوت بود. در واقع افتتاح‌های امروز به معنای ارتقاء کشور در علم و فناوری است و این برای ما بسیار مهم است. تشکر می‌کنم از آقایان ستاری، خاوازی و نمکی و معاونان ایشان و همه آن‌هایی که در این زمینه تلاش کردند.

وی ادامه داد: برای ما بسیار مهم است که نسل جوان دانش‌آموخته و تحصیلکرده ما فضایی برای فعالیت و همچنین تعالی علم و دانش و فناوری داشته باشند. خدا را شکرگذاریم که در این هفت سال تلاش‌های بسیار خوبی شده و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و وزارتخانه‌های مربوطه در زمینه ارتقاء شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش زیادی کردند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تقریباً ‌می‌توان گفت شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به هفت سال پیش، حدوداً ۱۰۰ برابر شده، گفت: این اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. تحصیلکردگان ما در این شرکت‌ها جذب می‌شوند و حتی نیروی انسانی خلاق ایرانی که در خارج از کشور هستند، روزانه جذب این شرکت‌ها می‌شوند و این حائز اهمیت است.

ادامه دارد...

پربیننده ترین خبرها