سوری‌ها هیزم آتش جنگ‌های داخلی و خارجی ترکیه

سوری‌ها هیزم آتش جنگ‌های داخلی و خارجی ترکیه
شنبه 12 مهر 1399 - 17:35

سران گروه‌های مسلح سوری مخالف نظام دمشق اخیراً اعلام کردند که حاضرند جهت حفظ منافع ترکیه در داخل و خارج سوریه، بجنگند.

العالم – کشکول

کارشناسان معتقدند که این سخن، اعلام وفاداری این گروه‌ها به ترکیه نیست بلکه عدول آنان از هویت سوری شان است.

امروز تمام جهان شاهد درگیری میان ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه قره باغ است اما از آن مهم‌تر، انتقال گروه‌های مسلح سوری توسط ترکیه به آذربایجان است که باعث شده مقتولین این جنگ، سوریها باشند.

زیاد حاجی عبید فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی (نام جدید ارتش آزاد و گروه‌های وابسته به آن که تحت حمایت ترکیه هستند) یک هفته قبل گفت که ما از منافع ترکیه در داخل و خارج سوریه حمایت می کنیم و به همین دلیل نیروهای این گروه مانند لیبی به آذربایجان اعزام شده اند.

بسیاری می پرسند این افراد به چه دلیل در آذربایجان و لیبی کشته می شوند، آیا از نفت لیبی یا منابع آذربایجان، درآمدی نصیبشان می شود، آیا بهتر نیست که برای اخراج اشغالگران آمریکایی از کشورشان بجنگند که نفت سوریه را غارت کرده است؟.

آیا این افراد مسلح می فهمند که کشور خود را ویران کرده و نیروهای ارتش سوریه که هموطنانشان هستند را به قتل رسانده اند، آیا می دانند که قره باغ کجاست و اصلا چرا برای آن می جنگند در حالی که حتی قادر نیستند نام آن را درست تلفظ کنند؟.

به همین دلیل، کسانی که مدعی اند به خاطر آزادی و دمکراسی می جنگند و به نام القاعده در ادلب یا داعش در سایر مناطق بر مردم حکومت می کنند، سوری نیستند و لیاقت تابعیت سوریه را ندارند بلکه مزدورانی قاتل هستند که فقط برای پول می جنگند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها