جنبش فتح فلسطین همه توافق‌ها با رژیم صهیونیستی را لغو می کند

جنبش فتح فلسطین همه توافق‌ها با رژیم صهیونیستی را لغو می کند
چهارشنبه 16 مهر 1399 - 07:41

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح از تصمیم این جنبش برای لغو همه توافق‌ها با رژیم صهیونیستی خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

رسانه های عربی گزارش دادند که «جبریل الرجوب» دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح سه‌شنبه شب اعلام کرد: ما تصمیم گرفتیم که همه توافق‌ها با اشغالگران را منحل کنیم.

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح افزود: ما به دنبال ایجاد یک مشارکت ملی فلسطین با گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و تشکیل یک جبهه سیاسی واحد هستیم.

پیش‌تر نیز «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفته بود: سازمان آزادی‌بخش که ما برای عضویت در آن تلاش می کنیم، نباید رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته باشد و هر نوع توافق سابق با آن را باید متوقف کند.

وی افزود: مانع هیچ توافق یا تفاهم داخلی که پایه اصلی آن به رسمیت نشناختن اسرائیل باشد، نخواهیم شد. به طور گسترده در فعالیت های مردمی به صورت توافقی شرکت خواهیم کرد و گروه های مقاومت همچنان مخالف عادی سازی روابط هستند.

نخاله اضافه کرد: سازمان آزادی بخش فلسطین باید چارچوب فراگیری، براساس یک ساختار جدید برای همه فلسطینی‌ها باشد.

به گزارش ایرنا، گروه های فلسطینی به دنبال سازش امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی اقداماتی برای اتحاد و تشکیل جبهه واحد فلسطینی برای مقابله با توطئه های این رژیم و آمریکا اتخاذ کردند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید واشنگتن و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

پربیننده ترین خبرها