اعتراضات آمریکا| درگیری معترضان با نیرو‌های فدرال در پورتلند

اعتراضات آمریکا| درگیری معترضان با نیرو‌های فدرال در پورتلند
چهارشنبه 16 مهر 1399 - 15:25

به دنبال از سرگیری اعتراضات در شهر پورتلند آمریکا گروهی از معترضان در مقابل اداره مهاجرت و گمرک دست به اعتراض زده و با نیروهای فدرال درگیر شدند.

العالم - آمریکا

گروهی از معترضان در شهر پورتلند ایالت اورگن آمریکا بامداد امروز (سه‌شنبه شب به وقت محلی) بار دیگر به خیابان‌ها ریختند و علیه نژادپرستی و خشونت پلیس دست به اعتراض زدند.

به نوشته وبگاه شبکه خبر‌ی «فاکس نیوز»، در جریان این اعتراضات گروهی از معترضان در مقابل ساختمان اداره مهاجرت و گمرک با نیرو‌های فدرال درگیر شدند.

فاکس نیوز نوشته حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تظاهرات‌کننده در این تجمع اعتراض‌آمیز حضور داشته‌اند که به گفته پلیس گردهمایی آنان غیر‌قانونی بوده و به آنها ۲ دقیقه فرصت داده شد تا محل را ترک کنند.

تظاهرات

گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده از این اعتراضات حاکی از آن هستند که این معترضان دیواره‌ای از چتر را در مقابل مأموران فدرال این شهر تشکیل دادند و برخی از آنان نیز اشیایی به سمت فنس‌های ساختمان این اداره پرتاب کردند.

منابع آگاه حاضر در صحنه این اعتراضات نیز گزارش داده‌اند که برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده شده است.

اعتراضات در شهر پورتلند بعد از قتل سیاه پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» در بیست و پنجم ماه مه، به مدت بیش از چهار ماه بر پا شده‌اند و معمولاً به خشونت کشیده شده‌اند.

شب گذشته (دوشنبه شب به وقت محلی) معترضان در اعتراض به قتل «جانان پرایس» که هفته گذشته در تگزاس به قتل رسید دست به تظاهرات زدند.

یکشنبه شب نیز پلیس شش نفر را در جریان این اعتراضات دستگیر کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها