گزارش خبرنگار العالم از حضور زوار حسینی در کربلا به مناسبت اربعین

گزارش خبرنگار العالم از حضور زوار حسینی در کربلا به مناسبت اربعین
چهارشنبه 16 مهر 1399 - 20:09

نیروهای الحشد الشعبی امسال به شکلی بی سابقه در تامین امنیت زائران حسینی در جریان برگزاری مراسم اربعین در کربلای معلا مشارکت دارند.

العالمبا خبرنگاران

در این مراسم ، عکس های قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس رهبران شهید به چشم می خورد.

همچنین موکب هایی با هدف خدمت رسانی به زائران در امتداد راه های منتهی به کربلای معلا درنظر گرفته شده است و موکب هایی نیز به زائران خدمات بهداشتی ارائه می کنند.

"احمد عباس" مدیر بخش حمل و نقل وابسته به الحشد الشعبی گفت : 5 کمربند در اطراف کربلای معلا تشکیل شده است که نیروهای الحشد الشعبی در نقاط مختلف آنان حضور دارند و نیروهای الحشد ضمن همکاری با نیروهای مسلح اعم از ارتش و پلیس فدرال ، در این نقاط حضوری پررنگ دارند و همه آن ها در ستاد امنیتی مشترک با هم همکاری می کنند.

"حسین الاسدی " از لشکر خدمت رسانی حسینی هم گفت : معاونت "میره" وابسته به مرکز الحشد الشعبی با فراهم کردن اتوبوس و ضمن هماهنگی با شهرداری کربلا به زائران خدمت رسانی می کند و این خدمت رسانی در قالب برداشتن زباله ها و هموار کردن راه ها و فراهم کردن تانکرهای آب برای زائران حسینی است.

شرکت کنندگان در مراسم اربعین امام حسین (ع) ، همچنین یاد و خاطره شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی داشتند و در حالیکه تصاویر این رهبران شهید را با خود به همراه داشتند، بین حرمین شریفین حرکت می کردند.

یکی از زائران شرکت کننده در راه پیمایی اربعین گفت : وقتی که تصاویر این شهدا را در دست داریم ، می گوییم که این خون ها ، کم ارزش تر از خون شهدای قبلی نیست و اگر این شهدا نبودند، عرصه ای برای تظاهرات و تظاهرکنندگان نبود، اگر خون ابومهدی و حاج قاسم نبود، دولتی و کشوری هم نبود، بودن این تصاویر، پیامی آشکار است برای همه کسانی که در کنار نیروهای الحشد و رهبران الحشد و مقاومت ایستاده اند و با وجود همه مانع تراشی های آمریکا استوار ایستاده اند و در عراق ، ملتی هوشیار وجود دارد که تا پای جان ایستاده اند.

یکی دیگر از زائران شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی گفت : رهبران شهید و از جمله حاج قاسم و ابومهدی المهندس ، دو سمبل از سمبل های انقلاب حسینی هستند زیرا آن ها هم فریاد " هیهات من الذله " سر دادند.

بیستم ماه صفر مصادف با اربعین حسینی است و نیروهای الحشد الشعبی در تامین امنیت زائران حسینی نقش داشته و در طرح های بهداشتی برای تامین سلامت زائران حسینی به خاطر گسترش ویروس کرونا ایفای نقش کرده اند.

پربیننده ترین خبرها