وقتی جلاد جای قربانی را می گیرد!

وقتی جلاد جای قربانی را می گیرد!
يکشنبه 20 مهر 1399 - 14:44

رسانه های سعودی و اماراتی معادله جدیدی را در منطقه ترسیم کرده اند. آنها در این معادله با تحریف وقایع جنگ عرب و صهیونیسم و ایجاد افکار عمومی جدید بنا بر اوامر و دستورات آمریکا و رژیم صهیونیستی، نسل جوان را هدف قرار داده اند.

العالم - نظرکده

تحلیلگران سیاسی معتقدند که رژیم های عربی از جمله سعودی ها، فلسطینیها را مسئول جنایات هولناک رژیم اشغالگران می کنند؛ آنها با تکرار روایت صهیونیست ها از این جنگ، تلاش می کنند جنایتکار را تبرئه کرده و مسئولیت این جنایات را متوجه قربانی کنند.

آنها توافق سازش امارات و رژیم صهیونیستی را تلاشی فراتر از مفهوم عادی سازی روابط می دانند؛ تلاشی که حتی از فریب افکار عمومی عرب و اسلامی فراتر رفته و مقدمات طرح بزرگ آمریکا و صهیونیسم را با استفاده از ابزارهای عربی برای ایجاد نظام نوین در منطقه پی ریزی می کند.

تحلیلگران معتقدند که این طرح نه تنها با تخریب فلسطینی ها بلکه با فروپاشی سازمان های منطقه ای حتی اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس آغاز خواهد شد. به این ترتیب خلأیی ایجاد خواهد شد که مقدمات مداخله آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران و حزب الله و ترکیه و دیگر مخالفانشان در منطقه را فراهم می کند.

آنها همچنین با هشدار در مورد قدرت این رسانه در فریبکاری و انتشار مداوم اطلاعات غلط و تحریف شده، تصریح کرده اند که بیم آن می رود که این تبلیغات شدید و خبیثانه بر نسل بعد تأثیر بگذارد.

آنها می افزایند که عربستان و امارات هیچ گاه حتی در حد یک گلوله، در مسأله فلسطین اثرگذار نبوده اند. انها خاطرنشان می کنند که درست است که عربستان گاهی از فلسطینی ها حمایت مالی کرده است اما همیشه به آنها ضربه زده است و اتهامات اخیر بندر بن سلطان به فلسطینی ها شاهدی بر این ماجراست. او گفته است که فلسطینی ها به خاطر محکوم کردن روند عادی سازی با رژیم صهیونیستی، نمک نشناس هستند.

تحلیلگران تصریح کرده اند که اهانت به گروه ها و رهبران فلسطینی و مجموعه سیاسی ملی فلسطین و تخریب وجهه آنها، از طریق لشکر سایبری کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دنبال می شود. آنها درباره بزرگترین عملیات تحریف حقایق و فریب افکار عمومی در منطقه هشدار داده و تصریح کرده اند که این روزها رسانه های سعودی و اماراتی به خصوص شبکه های ماهواره ای، میلیاردها دلار صرف برنامه های فرهنگی و آموزشی می کنند؛ تا با ایجاد روایت جدیدی از اشغالگری، رژیم صهیونیستی، صاحب اصلی فلسطین معرفی شود. طبق این روایت، فلسطینی ها از جهان دیگر آمده اند.

پربیننده ترین خبرها