"جوکریسم"؛ تیر مسموم آمریکایی که هویت عراق را هدف قرار می‌دهد

دوشنبه 21 مهر 1399 - 17:55

جنایت فجیعی که باندهای جوکری، بعثی و داعشی وابسته به سفارت آمریکا در اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا مرتکب شدند، همچون دیگر جنایت‌های چند دهه اخیر این باندها در بغداد و دیگر شهرهای مرکزی و جنوب عراق نبود؛ در واقع جنایت کربلا گستاخی و وقاحت افسار گسیخته آمریکا برای پیش بردن طرح‌های تخریبی‌اش را نشان داد که به احساسات و مقدسات ملت عراق هیچ توجه و اعتنایی نمی‌کند.

العالم- درگوشی

امروز سخن درباره "توطئه آمریکا" در عراق به معنای سخن گفتن از تلاش‌های آمریکا برای غارت ثروت و منابع طبیعی عراق و یا ایجاد هرج و مرج و اختلافات فرقه‌ای و طایفه‌ای در این کشور و نیز تقسیم و پاره‌پاره کردن آن و تبدیل کردن این کشور به اقلیم‌های متخاصم و نیز به کانون فساد و آشوب نیست. این اهداف آمریکایی در سایه "شخصیت عراق" فعلی که برخوردار از "هویت عراقی" است، قابل تحقق نیست.

این شخصیت عراق است که تمام تلاش‌های آمریکا از سال 2003 تاکنون از جمله تقسیم و تجزیه عراق و غارت ثروت‌های آن و آواره کردن ملت عراق را خنثی کرده است. لذا آمریکا تمام اهداف خود را کنار گذاشته تا از "شخصیت عراقی"، که مهم‌ترین مانع در روند تحقق اهداف آمریکایی است، رهایی یابد و به همین منظور، تمامی قابلیت‌ها و امکانات "نرم" را برای از بین بردن عناصری که قوام این شخصیت است، به‌کار گرفته و بُرنده‌ترین سلاحی که آمریکا در این عملیات تخریبی استفاده کرده، جوکر بوده است.

جوکریسم، نوک پیکان حملات آمریکا به شخصیت عراق است. جوکرها از ناکجاها نیامده‌اند بلکه گروه‌هایی هستند که آنها را سفارت آمریکا ساخته تا از این طریق، نقش "نهادهای جامعه مدنی"!! را در عراق تقویت کند؛ نهادهایی که از دل آنها، به اصطلاح "فعالان زن و مرد و همجنس‌گرایان و نیز عناصر داعشی" بیرون آمده‌اند.

این اراذل و اوباش در صحنه عراق به‌ویژه در جریان تظاهرات ملت عراق، علناً ظاهر شده و دست به اقدامات عجیب و ناهنجاری که از شخصیت عراق کاملاً دور است، زدند. همین عناصر، تعمدانه مهم‌ترین ارکان شخصیت عراقی، مانند نمادهای عزاداری امام حسین(ع)، مراجع دینی، الحشد الشعبی و روابط برادرانه ایران و عراق و نیز ارزش‌های اصیل جامعه عراقی را هدف قرار دادند.

ماموریت جوکرهای "نهادهای جامعه مدنی" این بوده که عناصر این شخصیت را از طریق شبکه‌های اجتماعی و شعارها در جریان تظاهرات‌ها هدف قرار دهند، از سوی دیگر، جوکرهای بعثی و داعشی مکلف بودند که با توسل به زور، با این عناصر تعامل کنند از جمله اینکه زیارتگاه‌های شخصیت‌های عراقی و کنسولگری‌های ایران را آتش بزنند و قهرمانان الحشد الشعبی را داعشی‌گونه به قتل برسانند و مخالفان و منتقدان‌شان را مثله‌مثله و از تیرهای برق آویزان کنند.

مساله‌ای مهم‌تر که بسیاری از آن غافل شده اند، هدف گرفتن ارزش‌های جامعه عراق است که از مهم‌ترین عناصر توطئه آمریکایی در هدف قرار دادن شخصیت عراق محسوب می‌شود که به صورت پدیده "همجنس‌گرایان و ترنس‌ها" و منحرفین اخلاقی در صحنه عراق به شکل مشمئز کننده‌ای ظاهر شده‌است و این افراد به اقدامات و رفتارهای هنجارشکن خود فخر می‌فروشند و با حضور در تظاهرات‌های مردمی، شعارهایی علیه ارزش‌های اصیل جامعه عراق سر می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها