وزیر خارجه عراق: با همتای مصری تهدیدات امنیتی منطقه را بررسی کردیم

وزیر خارجه عراق: با همتای مصری تهدیدات امنیتی منطقه را بررسی کردیم
دوشنبه 21 مهر 1399 - 19:54

فواد حسین وزیر خارجه عراق تاکید کرد که با همتای مصری خود سامح شکری تهدیدات منطقه را مورد بررسی قرار داده است، وی همچنین به وجود تفاهم مشترک بین بغداد و قاهره اشاره کرد.

العالم - عراق

بنابر اعلام خبرگزاری "اسپوتنیک" به نقل از "السومریه" عراق، فواد حسین در کنفرانس مطبوعاتی با همتای مصری خود گفت که پرونده های مختلفی را با مسوولین مصری مورد بررسی قرار داده اند. وی همچنین بیان کرد در این دیدار به مجموعه ای از مسائل مختلف و از بین بردن موانع پرداختیم.

وزیر خارجه عراق با اعلام اینکه نخست وزیر مصر در پایان ماه جاری به عراق سفر می کند، تاکید کرد "تهدیدات منطقه مورد بررسی قرار گرفت و تفاهم مشترکی بین بغداد و قاهره وجود دارد."

فواد حسین وزیر خارجه عراق دیروز یکشنبه در سفری سه روزه و در راس هیاتی برای دیدار و گفتگو با مسوولین مصری وارد این کشور شد.

هدف از این سفر رایزنی درباره تقویت روابط همه جانبه بین مصر و عراق و پرداختن به آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک است.

پیش از این فواد حسین در گفتگوی تلفنی با سامح شکری تقویت روابط همکاری بین مصر و عراق را بررسی کرده بودند.

وزیر خارجه عراق بر تمایل کشورش برای تامین امنیت همه هیات‌های دیپلماتیک فعال در عراق و نیز پایبندی این کشور به روابط استراتژیک با قاهره تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها