نخست وزیر فلسطین: اسراییل به هیچ وجه قصد توافق با فلسطین را ندارد

نخست وزیر فلسطین: اسراییل به هیچ وجه قصد توافق با فلسطین را ندارد
دوشنبه 21 مهر 1399 - 19:50

نخست وزیر فلسطین آمادگی طرف فلسطینی را برای گفت و گو با رژیم صهیونیستی در اسرع وقت ابراز داشت ، اما درعین حال تاکید کرد که اقدامات طرف صهیونیست منعکس کننده قصد گفت و گو نیست و این رژیم همواره درحال از بین بردن اعتماد فیمابین بوده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشتیه نخست وزیر فلسطین در جلسه کمیته امور خارجه پارلمان اروپا گفت: نخست وزیر اسرائیل همیشه در مورد اینکه بیت المقدس پایتخت اسرائیل است سخن می گوید ، این به ما نشان می دهد که اصلاً قصد توافق با ما را ندارد.

وی با اشاره به مساله شهرک سازی های اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم (با اقدامات خود) همیشه اعتماد را از بین برده است.

مقامات رژیم صهیونیستی امروز (دوشنب) ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در زمین های روستای "واد فوکین" در غرب بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری اشغالی را تصویب کردند.

خبرگزاری فلسطینی صفا به نقل از حسن بریجه رئیس کمیته "مقاومت در برابر دیوارسازی و شهرک سازی" نوشت: مقامات رژیم صهیونیستی ساخت ۵۰۰ واحد جدید اسکان برای گسترش شهرک "تسور هداسا" را با هزینه زمین های شهروندان در روستای فوکین تصویب کردند.

بریجه با اشاره به آغاز فعالیت این کمیته برای پیگیری اقدامات اخیر اسرائیل در منطقه ، گفت: مقامات رژیم اشغالگر قدس اخیراً اراضی بیت لحم را هدف (دست درازی های خود) قرار داده اند. به اینصورت که در فصل زیتون، از برداشت این محصول، درحال بهره برداری یک تصمیم نظامی اند که از دسترسی شهروندان به اراضی خود در مجاورت شهرک ها جلوگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: یک طرح اشغالگری با هدف افزایش سرعت اسکان در استان بیت لحم وجود دارد که آخرین آن تغییر در مرزهای سرزمین های عرب التعامرا در شرق بیت لحم و جلوگیری از ورود و ماندن شهروندان به سرزمین های مجاور برخی از شهرک های جنوب و شرق بیت لحم است.

وزارت امور خارجه و مهاجران فلسطین با بیان اینکه این تصمیم با توجه به تصمیمات عادی سازی اخیر اخذ شده است، تصمیم اسرائیل در ایجاد ۹۸۰ واحد اسکان جدید را محکوم کرده بود.

براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

شهرک سازی های رژیم اشغالگر قدس علیرغم برخی محکومیت های بین المللی و برخلاف قطعنامه های سازمان ملل ادامه داشته و در چند سال اخیر تشدید و تسریع شده است.

پربیننده ترین خبرها