صنعاء: اسرای آزادشده جزئی از نبرد آزادی و استقلال هستند

صنعاء:  اسرای آزادشده جزئی از نبرد آزادی و استقلال هستند
جمعه 25 مهر 1399 - 19:48

محمد عبدالسلام گفت: استقبال مردمی و رسمی از اسرای آزادشده بیانگر آن است که این افراد جزئی از نبرد آزادی و استقلال هستند و از طرفی دیگر، این مراسم‌ ثابت کرد که در پس تک تک این اسرا، امتی ایستاده است که آنها را تنها رها نخواهد کرد.

العالم- یمن

پس از اتمام مرحله دوم تبادل اسرا میان دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی در این کشور، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن، امروز (جمعه) در گفت‌و‌گو با شبکه «المسیره» توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

محمد عبدالسلام در این خصوص گفت که استقبال مردمی و رسمی از اسرای آزادشده بیانگر آن است که این افراد جزئی از نبرد آزادی و استقلال هستند و از طرفی دیگر، این مراسم‌ ثابت کرد که در پس تک تک این اسرا، امتی ایستاده است که آن را تنها رها نخواهد کرد.

عبدالسلام در ادامه با اشاره به اینکه مراسم مردمی و رسمی از اسرا باعث افزایش صلابت و قوت جبهه داخلی خواهد شد، افزود که در هر مرحله، با شنیدن داستان‌های دردناکی که اسرای آزادشده آن را روایت کرده‌اند، مردم شوکه شده‌اند.

محمد عبدالسلام با ابراز تأسف از این مسائل، اعلام کرد که ده‌ها تن از اسرا مورد شکنجه قرار گرفته و برخی از آنها کشته شده‌اند.

رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن در ادامه اظهاراتش با تأکید بر این مسئله که ائتلاف سعودی دین و اخلاق نمی‌شناسد، گفت که طرف مقابل، مسئول بیمار شدن اسرا، سوءتغذیه و اعمال شکنجه علیه آنهاست.

عبدالسلام با بیان اینکه رسیدگی به اسرا و برخورد با آنها مطابق با تعالیم قرآنی و اسلامی واجب است، از سازمان ملل متحد و صلیب سرخ خواست که گام‌های باقی‌مانده مربوط به پرونده اسرا را هر چه سریعتر اتخاذ کنند.

عبدالسلام همچنین اعلام کرد که در راستای پایان دادن به درد و رنج مردم یمن، دولت صنعاء آماده است روند اجرای پرونده اسرا را تسریع کند.

او در پایان تأکید کرد که ائتلاف سعودی، محاسبات ویژه‌ای در نزد خود دارد و نمی‌خواهد صلح واقعی یمن برقرار شود زیرا موضع دولت نجات ملی، موضع دفاع و تقابل با تجاوز‌گری‌هاست حال آنکه تصمیم طرف مقابل ادامه جنگ است.

این اظهارات در حالی است که معاون وزیر اطلاع‌‌رسانی یمن خبر داده بود که ائتلاف سعودی برخی از اسرای یمنی را کشته و اعضای بدن آنها را فروخته است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز امروز با تأکید بر لزوم برخورد توأم با احترام با اسرا، اعلام کرده بود که در میان اسرای دشمن، هفتاد عضو سازمان القاعده وجود داشتند.

روز گذشته بزرگترین توافق تبادل اسرا میان دولت نجات ملی (صنعاء) و دولت مستعفی (مقیم ریاض) اجرا و اولین گروه از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وارد فرودگاه صنعاء شد. در راستای تکمیل این فراینده مرحله دوم این اقدام، امروز صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها