بیانیه شدیدالحن مصر علیه رژیم صهیونیستی/ محکومیت تصمیم تل آویو برای گسترش بی سابقه شهرک سازی/ نتانیاهو دوستان جدیدش را در حاشیه خلیج فارس خجالت زده کرد

بیانیه شدیدالحن مصر علیه رژیم صهیونیستی/ محکومیت تصمیم تل آویو برای گسترش بی سابقه شهرک سازی/ نتانیاهو دوستان جدیدش را در حاشیه خلیج فارس خجالت زده کرد
شنبه 26 مهر 1399 - 20:41

وزارت امورخارجه مصر در بیانیه‌ای شدید الحن تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت پنج هزار واحد جدید و گسترش بی سابقه شهرک سازی و ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرد.

العالم ـ مصر

وزارت امور خارجه مصر شنبه شب با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد، توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی مخالف با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

محکومیت اشغالگری رژیم صهیونسیتی در کرانه باختری ساعاتی پس از آن اعلام می‌شود که سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در گزارشی اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی با احداث ۱۲ هزار و ۱۵۹ واحد مسکونی در شهرک‌های جدید در کرانه باختری موافقت کرده که یک رقم بی‌سابقه است.

در این گزارش که از سوی دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک سازی سازمان آزادیبخش فلسطین منتشر شده، آمده است که در ادامه شهرک سازی‌ها در کرانه باختری، کابینه اسرائیل پنجشنبه گذشته نیز با طرح ساخت ۳ هزار و ۲۱۲ واحد جدید در بخش‌های مختلف کرانه باختری موافقت کرده است.

براساس این گزارش، این اقدام مخالفت با حقوق و قوانین مشروع بین‌المللی و کوچک شمردن بی‌حد و حصر موضع جامعه جهانی و سرمایه‌گذاری علنی بر روی توافق عادی سازی است.

سازمان "صلح اکنون" به نقل از منابعی که خواست نامشان فاش نشود، اعلام کرد که احتمال موافقت با ساخت شمار بیشتری از واحدهای شهرک سازی تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ توسط مقام‌های اسرائیلی وجود دارد.

این سازمان مردم نهاد پیشتر نیز اعلام کرده بود که پیش از موافقت کنست (پارلمان اسرائیل) با توافق صلح با امارات، نتانیاهو دوستان جدیدش در حاشیه خلیج [فارس] را به خاطر موافقت با احداث واحدهای شهرک سازی در کرانه باختری خجالت زده کرده است.

براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت، هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

مخالفت صریح مصر با توسعه شهرک سازی در کرانه باختری پس از آن اعلام می‌شود که امارات پس از اعلام توافق سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، مدعی شد که توقف این طرح اشغالی، بخشی از توافق بوده و تل آویو تعهد داده است که اجرای این طرح را متوقف کند؛ ادعایی که خیلی زود از سوی مقامات صهیونیست‌ و در رأس آن‌ها نتانیاهو، تکذیب شد.

طرح جنجالی الحاق کرانه باختری رود اردن که نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود به دنبال اجرایی کردن آن از اول ماه ژوئیه (۱۱ تیرماه) است، با موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی به تأخیر افتاده است.

پربیننده ترین خبرها