موافقت مصر با میزبانی مذاکرات فلسطینی-فلسطینی

موافقت مصر با میزبانی مذاکرات فلسطینی-فلسطینی
سه شنبه 29 مهر 1399 - 15:18

دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح از موافقت مصر با میزبانی مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی تا نهایی کردن آشتی ملی خبر داد.

العالم - مصر / فلسطین اشغالی

«جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح امروز (سه شنبه) اعلام کرد، مصر با میزبانی مذاکرات فلسطینی-فلسطینی موافقت کرده است.

الرجوب به رادیو «صوت القدس» گفت، گفت‌وگوها میان فتح و حماس نشأت گرفته از خواست واقعی دو طرف است و وحدت ملی یک گزینه راهبردی است.

وی تأکید کرد: گفت‌وگوهای دوجانبه مبنایی برای کار مشترک میان دو جنبش برای برگزاری انتخابات است. گفت‌وگوها دوجانبه با حماس در چارچوب توافق‌های ابتدایی است و پس از آن به منظور مشورت به دبیران کل گروه‌های فلسطینی ارائه خواهد شد تا توافق بر سر آن حاصل شود.

الرجوب گفت، گفت‌وگو میان فتح و حماس برای شکل‌دهی آینده بر اساس مبدأ ایجاد کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ ، افزایش درگیری‌ها با رژیم اشغالگر و استفاده از مخالفت بسیاری از کشورها و ملت‌ها با اقدامات رژیم صهیونیستی در خصوص فلسطینی‌هاست.

وی در خصوص موضع جهاد اسلامی نیز تصریح کرد، «زیاد النخاله» دبیرکل این جنبش همواره مشوق تفاهم‌های به دست آمده بوده و جهاد اسلامی هیچ گاه مانعی در برابر وحدت موضع ملی نبوده است.

الرجوب ضمن اشاره به اجماع بی‌سابقه و مثبت میان گروه‌های فلسطینی افزود، درست است که برخی موانع در مسیر آشتی فلسطینی وجود دارد اما این موانع پشت سر گذاشته خواهند شد.

اخیرا، دو جنبش فتح و حماس در پایان دیدار خود در استانبول از توافق نهایی بر سر چشم‌اندازی مشترک برای گفت‌وگو فراگیر ملی خبر دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها