هند رکورد ابتلا به کرونا را شکست/ تعداد مبتلایان از مرز ۸ میلیون نفر گذشت

هند رکورد ابتلا به کرونا را شکست/ تعداد مبتلایان از مرز ۸ میلیون نفر گذشت
پنج‌شنبه 8 آبان 1399 - 09:14

دولت هند اعلام کرد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از ابتدای شیوع همه‌گیری تاکنون، از مرز ۸ میلیون نفر عبور کرده و با این حساب پس از آمریکا در جایگاه دوم جهان قرار گرفت.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، هم‌اینک هند پس از آمریکا که در آن ۹.۱ میلیون مورد ابتلا به این ویروس ثبت شده، دومین کشور جهان از نظر میزان بالای ابتلاست.

به طور رسمی در هند، مجموعا ۱۲۰ هزار مرگ ناشی از کرونا تایید شده که این رقم در آمریکا ۲۳۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

ابتلا به کرونا در هند شتاب چشمگیری یافته؛ به گونه‌ای که آمار مبتلایان به این ویروس در آن کشور در کمتر از ۲۰ روز گذشته افزایش یک میلیون نفری داشته است.

ادامه روند ابتلا به کرونا در هند درحالی صورت می‌گیرد که دولت این کشور به دنبال کاهش محدودیت‌های کرونایی جهت احیای اقتصاد آن است. اگر چه آمار مبتلایان به کرونا در هند بالاست اما میرگ و میر ناشی از آن در مقایسه با آمریکا که جایگاه نخست جهان را دارد به مراتب کمتر است؛ از جمله دلایل آمار پایین قربانیان کرونا در این کشور می‌توان به جمعیت جوان، سیستم ایمنی قوی به دلیل وجود سایر بیماری‌ها و عدم گزارش صحیح اشاره کرد.

جشن‌های «دیوالی» که از معروف‌ترین جشن‌ها در هند به شمار می‌آید در آستانه برگزاری است و با توجه به این مساله و توجه نکردن به مسائل بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک میان مردم هند، احتمال افزایش بسیار چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در این کشور در هفته‌های آتی بسیار زیاد است.

با وجود اخطارهای مکرر دولت و درخواست «نارندرا مودی» نخست وزیر هند از مردم این کشور به استفاده از ماسک، حفظ بهداشت دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، هنوز هم بسیاری از هندی‌ها در خیابان‌های شهرهای بزرگ و کوچک موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، بنابر آمارهای منتشر شده از سوی تارنمای «ورلدومترز» در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۴۳۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در هند ثبت شده است؛ با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان در هند هم‌اینک هشت میلیون و ۴۰ هزار و ۲۰۳ نفر ثبت شده است.

تاکنون ۱۲۰ هزار و ۵۶۳ نفر در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها