ترکیه درصدد عقب‌نشینی از نقطه‌ای مهم در غرب "حماه"

ترکیه درصدد عقب‌نشینی از نقطه‌ای مهم در غرب
پنج‌شنبه 8 آبان 1399 - 20:27

منابع رسانه‌ای از تحرکات ارتش ترکیه برای تخلیه یازدهمین پست دیده‌بانی خود در سوریه، که در روستای "شیر مغار" واقع است، خبر دادند. این روستا در محاصره کامل نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، منابع محلی در حومه غربی حماه به روزنامه "الوطن" سوریه اعلام کردند، ارتش ترکیه، شب گذشته برج‌های مراقبتی خود را به منظور آماده شدن برای خروج از دومین نقطه( پست دیده‌بانی) در این منطقه منهدم کرد. نیروهای ترکیه کمتر از دو هفته قبل نیز از نهمین نقطه، یعنی "مورک" خارج شدند.

منابع مذکور احتمال دادند ارتش ترکیه طی یکی دو روز آینده کامیون‌هایی را برای انتقال تجهیزاتش از این پست دیدبانی عازم "شیر مغار" خواهد کرد که در اواسط ژوئن 2018 آن را احداث کرد. به گفته این منابع، عملیات تخلیه به مدت چند روز ادامه خواهد یافت و ارتش ترکیه این عملیات را در سکوت مطلق انجام خواهد داد.

در همین راستا، منابع نزدیک به شورشیان وابسته به آنکارا، به روزنامه الوطن اعلام کردند که نیروهای ترکیه به تخلیه بقیه مناطق تحت کنترل دولت سوریه، از جمله در "معرحطاط" در حومه جنوبی ادلب و "الصرمان" و "تل طوقان" در حومه شرقی ادلب و دیگر نقاط واقع در اطراف بزرگراه حلب- حماه( ام 5) و نقاطی واقع در "سراقب" و حومه جنوبی ادلب، ادامه خواهند داد و این عملیات تخلیه بر اساس جدول زمانی تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها