تشدید اختلاف متحدان ریاض و امارات؛ «هادی» در شرق یمن نیروی جدید تشکیل داد

تشدید اختلاف متحدان ریاض و امارات؛ «هادی» در شرق یمن نیروی جدید تشکیل داد
چهارشنبه 14 آبان 1399 - 16:40

تنش‌ها میان متحدان ریاض و امارات ادامه دارد و رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن دستور تشکیل یک تیپ نظامی جدید در شرق یمن را صادر کرده است.

العالم - یمن

«عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن به استاندار «حضر موت» در شرق یمن دستور داد تیپ نظامی جدیدی در منطقه «بطاح لقور» تشکیل دهد تا به نیروهای منطقه دوم نظامی در «المکلا» بپیوندند.

نیروهای منطقه دوم نظامی تحت فرماندهی «فرج سالمین البحسنی» است و شامل عناصر نیروهای موسوم به «النخبه الحضرمیه» هستند که امارات آنها را آموزش داده و به انواع سلاح‌ها مجهز کرده است.

بر اساس گزارش وبگاه «متابعات»، گروه‌های وابسته به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب/متحد امارات) در واکنش به این موضوع، درباره ایجاد این تیپ موسوم به «حمایت از تأسیسات در المکلا» هشدار دادند و آن را خطرناک خواندند.

در ادامه این گزارش آمده، هادی بر البحسنی برای استفاده از تیپ جدید اعمال فشار کرده تا بساط امارات را در ساحل حضرموت جمع کند.

همچنین، یکی از سران شورای انتقالی، حزب اصلاح نزدیک به دولت مستعفی را متهم کرد که گروه‌های تروریستی را از سوریه و لیبی به یمن منتقل کرده است.

تنشها میان دو طرف در شرق یمن در حالی ادامه دارد که اخیرا اعلام شد، ریاض به شدت در حال اعمال فشار بر هادی برای اعلام دولت صوری است.

وبگاه «الخبر الیمنی» در این باره نوشت، عربستان سعودی در حال هُل دادن عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن است تا همزمان با اولین سالگرد امضای توافق ریاض، تشکیل «دولت» ولو «صوری» را در جنوب یمن اعلام کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها