وقتی جرمی کوربین دروغ آزادی بیان را در غرب فاش می کند

وقتی جرمی کوربین دروغ آزادی بیان را در غرب فاش می کند
چهارشنبه 14 آبان 1399 - 20:35

در شرایطی که غرب توهین های مکرر و هدفمند به مقدسات دو میلیارد مسلمان درجهان را با اصل مقدس "آزادی بیان " توجیه می کند، می بینیم که در بریتانیا، مهد دموکراسی در غرب، اصل مقدس آزادی بیان را لگد مال می کنند و عضویت "کوربین" رهبر سابق حزب کارگر بریتانیا را به علت اعتراض به گزارشی که در آن به "یهودی ستیزی" متهم شد، به حال تعلیق درمی آورد.

العالم کشکول

کوربین که به داشتن مواضعش درحمایت از قضیه فلسطین معروف است و به این علت بارها هدف هجمه های لابی های صهیونیسم در اروپا وبریتانیا قرار گرفته است، 29 اکتبر گذشته عضویتش در حزب کارگر بریتانیا به حال تعلیق درآمد.

این تعلیق عضویت در ارتباط با گزارش مرکز نظارت بر حقوق بشر در بریتانیا بود. حزب کارگر انگلیس عضویت جرمی کوربین، رهبر سابق آن را در پی انتشار گزارش حزب درباره آنچه که یهودی ستیزی در این حزب در زمان رهبری وی در فاصله سال های 2015 تا 2019 عنوان شده، معلق کرد.

کوربین در واکنش به تعلیق عضویت خود در این حزب گفت که معارضان وی به دلایل سیاسی در میزان سامی ستیزی در حزب کارگر مبالغه کرده اند. وی تعلیق عضویت خود را گامی سیاسی عنوان کرده و متعهد شده که با شدت با آن مخالفت خواهد کرد.

سخنگوی حزب کارگر بریتانیا با اشاره به عللی که این حزب را به تعلیق عضویت کوربین واداشت، گفت که وی در عقب نشینی از اظهاراتش ناکام مانده است.

"کر استارمر " رهبر فعلی حزب کارگر بریتانیا نیز کوربین را به باد انتقاد گرفت و گفت: آنچه کمیته مساوارت و حقوق بشر درباره میزان سامی ستیزی در داخل این حزب در دوران رهبری کوربین فاش کرده اند، مایه ننگ و عار حزب کارگر است.

وی قول داد که توصیه های گزارش این کمیته درباره سامی ستیزی در داخل حزب را دراولین فرصت ممکن در سال جدید عملی کند و فرهنگ حزب کارگر را تغییر دهد.

پر واضح است که کوربین فقط از حق آزادی عقیده خود استفاده کرده است، پس چرا باید از این حزب اخراج شود؟ آیا آزادی بیان " اصلی مقدس" در نزد غربی ها به شمار نمی رود؟ یا اینکه این اصل فقط زمانی مقدس به شمار می رود که مساله به اهانت به پیامبر مسلمانان و قرآن کریم مربوط می شود؟ اما وقتی که مساله به "صیهونیسم" مربوط می شود، هیچ تقدسی ندارد.

بدیهی است که آنچه در نزد غرب مقدس است ، صهیونیسم است نه آزادی بیان برخلاف آنچه که ادعا می کنند.

کوبین در فهرست قربانیان صهیونیسم در غرب ، نه نفر اول است و نه نفر اخر خواهد بود.

صدها بلکه هزاران نفر از سیاستمداران و اندیشمندان و مورخان هستند که از آزادی بیان محروم شده اند، چرا که سخنی را گفته اند که خوشایند صهیونیسم نبوده است، درحالیکه این آزادی برای کاریکتوریست منحرف یا یک تندروی عقب مانده که به مقدسات دیگران اهانت می کند و از دولت های غربی زیر لوای " آزادی بیان" حمایت می شود، تضمین شده است.

پربیننده ترین خبرها