متحد امارات مشارکت در توافق ریاض را به تعلیق درآورد

متحد امارات مشارکت در توافق ریاض را به تعلیق درآورد
سه شنبه 20 آبان 1399 - 15:41

گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات مشارکت در رایزنی‌های مربوط به توافق ریاض با دولت مستعفی یمن را به تعلیق درآورد.

العالم - یمن

رسانه‌های اماراتی گزارش دادند که هیأت مذاکره‌کننده شورای انتقالی جنوبی یمن با تعلیق مشارکت در جلسات مذاکره با دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی»، رسما به عربستان سعودی اعلام کرد که قصد ترک ریاض را دارد.

هیأت مذاکرات شورای انتقالی جنوبی یمن همچنین به ریاض اعلام کرده است که با توجه به «حمله خائنانه» نیروهای هادی به پایگاه‌های آن‌ها، دیگر مسئولیتی در خصوص آتش‌بس در استان أبین ندارند.

طبق گزارش وبگاه «عدن ۲۴»، به گفته شورای انتقالی جنوبی یمن در درگیری‌هایی که دوشنبه شنبه در شهرک الطریه واقع در شمال شهر زنجبار مرکز أبین به وقوع پیوست، شش نفر از نیروهای این گروه کشته و هشت نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

برخی منابع آگاه نیز گزارش دادند که هیأت شورای انتقالی جنوب یمن به طرف سعودی گفته است که هرگز تا بی‌نهایت برای تشکیل کابینه جدید منتظر نخواهد ماند چرا که برخی طرف‌های دولت هادی به شیوه‌های مختلف در تشکیل کابینه کارشکنی می‌کنند.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، یک منبع نظامی وابسته به نیروهای هادی نیز دوشنبه شب گفت که در درگیری‌های شهر الطریه در شمال شهر زنجبار مرکز استان أبین، ۱۰ نفر کشته شدند.

از سوی دیگر نیروهای هادی، شورای انتقالی جنوب یمن را به حمله به پایگاه‌های آن‌ها در الطریه و شیخ سالم متهم کردند.

رسانه‌های نزدیک به شورای انتقالی جنوب یمن نیز اعلام کرد که هدف از تنش جدید به شکست کشاندن تشکیل کابینه مشارکتی بر اساس توافقنامه ریاض است.

فارس

پربیننده ترین خبرها