نگاه متفاوت رسانه‌های سعودی و صهیونیستی به شکست ترامپ

نگاه متفاوت رسانه‌های سعودی و صهیونیستی به شکست ترامپ
دوشنبه 26 آبان 1399 - 22:52

اگر چه "دونالد ترامپ"، که دوران ریاست‌جمهوری‌اش رو به اتمام است، هیچ امتیازی به ولیعهدهای سعودی و امارات نداده و آنها را بارها تحقیر و مورد توهین قرار داده است و ضمن علنی کردن روابط‌شان با رژیم صهیونیتسی، از چنین توافقی در کارزار انتخاباتی خود بهره جست، ولی این دو شاهزاده از شکست ترامپ در انتخابات به شدت شوک‌زده و مضطرب شده‌اند.

العالم- کشکول

در مقابل، ترامپ خدماتی به رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر آن "بنیامین نتانیاهو" کرد که تاکنون هیچ رئیس‌جمهوری انجام نداده بود از "معامله قرن" گرفته و به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت این رژیم و انتقال سفارت آمریکا به این شهر اشغالی گرفته تا الحاق جولان و کرانه باختری و قطع کمک‌های آمریکا به "آنروا"، در آخر سر نیز ترامپ همچنین برخی شیوخ عرب خلیج‌فارس را مجبور کرد روابط‌شان با رژیم صهیونیستی را از حالت محرمانه خارج و علنی کنند.

در حالی‌که رسانه‌های سعودی و امارات به خاطر شکست ترامپ در انتخابات خیمه عزا افکنده‌اند ولی رسانه‌های اسرائیلی همه‌روز انتقادهای تندی را علیه ترامپ مطرح می‌کنند. در آخرین مورد از این انتقادها، روزنامه "هاآرتص" در مقاله‌ای به قلم "روگل الفر" نوشت، ترامپ یک بیمار روانی است و قدرت را تسلیم نخواهد کرد؛ زیرا ذهن او نمی‌تواند باخت را درک کند.

این انتقاد را روزنامه‌های کره‌شمالی یا چین ننوشته‌اند بلکه روزنامه‌ طرفی آن را مطرح کرده که ترامپ تمام امکانات و توانش را برای خدمت به آن به کار گرفته است. امری که تأکید می‌کند صهیونیسم جهانی است که گرداننده عرصه سیاسی آمریکا است و رفتن ترامپ یا آمدن "جو بایدن" هیچ تغییری در خوش‌خدمتی آمریکا به رژیم صهیونیستی نخواهد داد ولی ما امیدواریم که امثال "محمد بن سلمان" و "محمد بن زاید" و ژنرال‌های و دیگر سازشکاران عرب از سرنوشت ترامپ درس عبرت بگیرند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها