گفت‌وگوی لاوروف با وزیرخارجه ارمنستان درباره قره باغ

گفت‌وگوی لاوروف با وزیرخارجه ارمنستان درباره قره باغ
پنج‌شنبه 29 آبان 1399 - 23:14

سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه با «آرا آیوازیان» وزیرخارجه جدید ارمنستان در باره اجرای توافق صلح قره باغ گفت و گو کرد.

العالم ـ اروپا

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد «سرگئی لاوروف و آرا آیوازیان» در مورد دورنمای مشارکت راهبردی روسیه و ارمنستان و برنامه دیدارهای دوجانبه گفت و گو کردند.

دو طرف در ادامه گفت و گو، درخصوص اجرای توافق روز دهم نوامبر سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان تبادل نظر کردند.

لاوروف و آیوازیان در مورد برنامه تماس های مقامهای روسیه و ارمنستان توافق کردند.

وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه هم گفت و گوی تلفنی کرده و مساله قره باغ و اجرای توافق حل و فصل این مساله محور مذاکرات دو طرف را تشکیل می داد.

آرا آیوازیان" معاون وزیر خارجه ارمنستان روز چهارشنبه به عنوان وزیر خارجه این کشور منصوب شد.

به گزارش ایرنا، وی جایگزین زهراب مناتساکانیان شده است که سه روز پیش پس از حدود دو سال فعالیت از مقام خود کناره گیری کرد.

دولت نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در پی پذیرش آتش بس که دربرگیرنده پیشروی های نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی (ناگورنو قره باغ) پس از ۶ هفته درگیری نظامی بود، زیر فشار قرار گرفته است و هزاران تظاهرکننده هفته گذشته در ایروان پایتخت خواستار کنارهگیری او شده اند.

روسیه هفته گذشته در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان واحدهای صلح بان به قره باغ اعزام کرده است و قرار است در مجموع یکهزار و ۶۰۰ نیروی نظامی روس در این منطقه مستقر شود.

به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها