عطوان: شلیک موشک به آرامکو، پیامی مهم به سازشگران مخابره کرد

عطوان: شلیک موشک به آرامکو، پیامی مهم به سازشگران مخابره کرد
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 08:47

تحلیلگر سرشناس عرب گفت، اعتراف رسمی ریاض مبنی بر دقت بالای موشک شلیک شده به تأسیسات «آرامکو» تحولی راهبردی در جنگ یمن است و تمام معادلات موجود را تغییر می‌دهد.

العالم - لبنان

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف عرب در توییتر خود نوشت، اعتراف رسمی عربستان سعودی به اینکه موشک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تأسیسات نفتی «آرامکو» در شهر جده (در غرب عربستان) را با دقت بالا هدف گرفته بدون اینکه حتی یک غیرنظامی آسیب ببیند، تحولی راهبردی در جنگ یمن است.

وی ادامه داد: (این تحول) تمام معادلات موجود را تغییر می‎دهد، تل‌آویو را وحشت‌زده و تأکید می‌کند که (این موشک‌ها در نهایت) به تل‌آویو خواهد رسید چه از صعده (شمال یمن) چه از غزه؛ این پیامی به سازشگران است مبنی بر اینکه اسرائیل از خود حفاظت نخواهد کرد چه برسد که بتواند از شما محافظت کند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بامداد دوشنبه اعلام کرد، یگان موشکی ارتش یمن موفق شده است با موشک هدایت‌پذیر «قدس ۲» ایستگاه توزیع تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را هدف بگیرد.

وزارت انرژی عربستان سعودی، شامگاه دوشنبه رسما وقوع آتش‌سوزی یکی از تأسیسات نفتی این کشور در شمال جده را تأیید کرد.

وزارت انرژی این کشور اعلام کرد: «در پی یک تجاوز تروریستی با پرتابه، مخزن سوختی در ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در شمال جده، آتش گرفت».

در ادامه این گزارش ادعا شده است که نیروهای امدادی آتش را خاموش کرده‌اند و این حمله هیج تلفات جانی در پی نداشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها