ترور فخری زاده؛ حاصل نشست اخیر نتانیاهو،پمپئو و بن سلمان

ترور فخری زاده؛ حاصل نشست اخیر نتانیاهو،پمپئو و بن سلمان
شنبه 8 آذر 1399 - 16:03

یک کارشناس امنیتی عراقی گفت که ترور دانشمند ایرانی در نشست سه جانبه اخیر نتانیاهو، بن سلمان و پمپئو در عربستان طراحی شده بود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

صباح العکیلی کارشناس امنیتی عراقی روز شنبه در گفت وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: آمریکا، عربستان و اسرائیل ترور دیروز / جمعه/ محسن فخری زاده دانشمند ایرانی را ترتیب دادند.
وی تصریح کرد: ترور این دانشمند ایرانی نقض آشکار حقوق بشر و گواه آشکار دشمنی سه جانبه آمریکا و اسرائیل و عربستان با جمهوری اسلامی ایران است.
العکیلی گفت: این کشورها در عملیات ترور دست دارند و این عملیات در نشست اخیر بین وزیر خارجه آمریکا و نتانیاهو و محمد بن سلمان در شهر نئوم طراحی شد و از نتایج نشست توطئه گرانه این سه نفر بود.
به گفته العکیلی، اهمیت این عملیات ترور از عملیات ترور فرماندهان عملیات پیروزی (سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و شهید ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق) کمتر نیست زیرا هر سه شهید، شخصیت های بزرگ و نمادین هستند.
وی گفت: هدف از این ترور، تلاش برای کشاندن ایران به یک درگیری نظامی و همچنین جلوگیری از خروج نیروهای آمریکایی از منطقه به بهانه حفاظت از رژیم صهیونیستی و همچنین برهم زدن شرایط برای دور کردن بایدن از قدرت در واشنگتن است زیرا او افکار نرمی برای حل مشکلات منطقه دارد و مهمترین چیزی که در نشست (بن سلمان و نتانیاهو و پمپئو) بدست آمد این بود که یا حضور نظامی (آمریکا) در منطقه ادامه یابد و جلوی دستیابی ایران به قدرت هسته ای گرفته شود یا منطقه به آتش کشیده شود.

به گزارش ایرنا، بعدازظهر روز جمعه، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

این اقدام تروریستی با محکومیت احزاب ، نهادها ، تشکل های اسلامی، شخصیت ها، سازمان ها و برخی کشورهای اسلامی و دوست جمهوری اسلامی ایران مواجه شده است .

در همین پیوند سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای ترور شهید دکتر «محسن فخری زاده» دانشمند ممتاز هسته ای و صنعت دفاعی ایران را اقدامی جنایتکارانه خواند.

پربیننده ترین خبرها