تظاهرات هواداران جریان صدر را چگونه ارزیابی می کنید؟

تظاهرات هواداران جریان صدر را چگونه ارزیابی می کنید؟
شنبه 8 آذر 1399 - 17:07

ناظران امور عراق تاکید می کنند که تظاهرات روز گذشته هواداران جریان صدر در بغداد حامل معانی متعددی است و مقتدی صدر رهبر جریان صدر برای برون رفت از بحران کشور حرف بسیاری برای گفتن دارد.

العالم ـ عراق

رهبر جریان صدر پرونده های بسیاری دارد که تمایل دارد این پرونده ها را حل و فصل کند وحاکمیت عراق را بازگرداند و شاید مهمترین آنها خارج کردن نیروهای امریکایی از کشورومقابله قاطعانه با تلاشها برای کشاندن عراق به سازش غیرعلنی با رژیم صهیونیستی است.

محققان سیاسی می گویند که مقتدی صدر اصرار دارد تا به نیرویی تبدیل شود که بیشترین تاثیر را در عراق داشته باشد. او جنبشی برای مقابله با نیروهای نفوذی در تظاهرات عراق رهبری کرد.

آنها درخصوص تلاشها برای کشاندن عراق به سازش تاکید کردند که اوضاع فعلی عراق به گونه ای است که عراقی ها در مقابل فشارها برای کشاندن کشور به سازش با صهیونیست ها، قطعا به وحدت و مقابله با طرح های منطقه ای روی خواهند آورد و تظاهرات روز گذشته هواداران جنبش صدر در بغداد بهترین دلیل بر این مدعاست.

تحلیلگران سیاسی نیز به نوبه خود می گویند که پیام مقتدی صدر مبنی بر آنکه به قدرت چشم طمع ندارد، بسیار روشن و صریح بوده است؛ او تلاش می کند تا جایگاهی در قدرت داشته باشد تا بتواند از آن طریق فساد را در عراق ریشه کن کند و خواسته های مردم عراق را برآورده سازد.

پژوهشگران سیاسی بر این باورند که مقتدی صدر از پاک ترین و سالم ترین سیاستمداران عراق است با آنکه جریان صدر شخصیتهای ناسالم بسیاری دارد.

محققان سیاسی درخصوص تلاش کشورهای غربی و منطقه ای برای کشاندن عراق به عادیسازی با رژیم صهیونیستی، تاکید کردند که رژیم اشغالگر یک سامانه اقتصادی را رهبری می کند و این سامانه اقتصادی سبب شد تا امارات و بحرین به عادی سازی روی بیاورند و در آینده عربستان نیز به آن خواهد پیوست تا یک تشکل اقتصادی تشکیل شود و با جاده ابریشم مقابله کند؛ در واقع کشاندن عراق به این طرح فقط برای سازش نیست بلکه هدف از آن مقابله با طرح جاده ابریشم چین است که می خواهد تمام نظام اقتصادی جهان را تغییر دهد.

پربیننده ترین خبرها