تلاش السیسی برای برگزاری نشست سازش با حضور نتانیاهو و محمود عباس

تلاش السیسی برای برگزاری نشست سازش با حضور نتانیاهو و محمود عباس
چهارشنبه 12 آذر 1399 - 12:29

منابع صهیونیستی از تلاش‌های رئیس‌جمهور مصر برای برگزاری نشست سازش با حضور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

العالم - مصر

برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در تلاش است تا نشستی را با مشارکت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار کند.

این منابع گزارش دادند که نتانیاهو تمایل دارد سیگنال‌های مثبتی به دولت جدید آمریکا ارسال کند اما حوادث اخیر در داخل اسرائیل این مأموریت او را دشوار می‌کند به خصوص اینکه درخواست‌هایی در داخل اسرائیل برای انحلال کنست(پارلمان) و برگزاری انتخابات وجود دارد و همین امر فراهم کردن فضای مناسب برای برگزاری چنین اجلاسی را دشوار می‌سازد.

طبق گزارش شبکه «روسیا‌الیوم»، به گفته این منابع السیسی به برگزاری اجلاس صلح با حضور نتانیاهو و عباس اهتمام دارد که احتمالا در دوره ریاست‌جمهوری «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب برگزار خواهد شد همچنانکه ازسرگیری مذاکرات می‌تواند برای مصر سودمند بوده و به احیای نقش محوری قاهره در غرب آسیا منجر شود و عباس نیز در تلاش است تا مسئله فلسطین را از انزوای به وجود آمده در دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» خارج کند.

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی از سفر قریب‌الوقوع نتانیاهو به قاهره و دیدار با السیسی خبر داده بودند.

از سوی دیگر محمود عباس در هفته جاری به مصر و اردن سفر و با مقامات مختلف این کشورها دیدار کرد.

این اولین دیدارهای فلسطینی- عربی در این سطح پس از توافق‌های سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها