معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش:

ایران در دوران تحریم به فناوری پیچیده شبیه‌سازها دست یافت

ایران در دوران تحریم به فناوری پیچیده شبیه‌سازها دست یافت
شنبه 15 آذر 1399 - 15:37

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه سنگ‌اندازی‌ها و تحریم‌های دشمنان، به فناوری پیچیده شبیه سازها دست یافته است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، افزود: نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی ارتش با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی در مباحث دفاعی کشور با هدف قطع وابستگی به خارج و نگاه به ظرفیت‌ها و داشته‌های داخل کشور، عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

وی ادامه داد: امروز نظام جمهوری اسلامی در بحث تولید محصولات دفاعی در لبه فناوری قرار دارد. این فناوری در دنیا بالاترین طبقه‌بندی را دارد و معمولا از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز برخوردار است.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به همکاری نخبگان ارتش با دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان گفت: روند ساخت هواپیما در ایران اسلامی با تولید پرستو آغاز شد؛ و در مراحل بعد ساخت هواپیماهای آذرخش و تندر در دستور کار قرار گرفت و امروز هم در کنار ساخت جت آموزشی یاسین، صاعقه و جنگندۀ کوثر تولید شده است که این مسیر ادامه دارد.

وی با بیان این که کشورهای معدودی در حوزه صنایع و زیر ساخت مورد نیاز در حوزه ساخت هواپیما در جهان مطرح هستند، گفت: هواپیماهای آذرخش، صاعقه، جت آموزشی یاسین و جنگنده کوثر با اجرای عملیات در رزمایش‌های مختلف و رژه در مناسبت‌ها به عنوان تکه‌های پازل اقتدار دفاعی ایران برای دنیا به ویژه دشمنان نظام جمهوری اسلامی این معنا را دارد که ما در لبه فناوری دفاعی حرکت می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش افزود: شدیدترین تحریم‌ها از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی متوجه نیروی هوایی ارتش بود، اما امروز شاهد پیشرفت فناوری صنایع دفاعی و به تبع آن افزایش قدرت دفاعی هستیم که محصول همین تحریم‌هاست.

سرتیپ هادیان ادامه داد: اوایل انقلاب وقتی رژیم آمریکا از ایران بیرون انداخته شد فکر می‌کرد حالا که نظامی‌های این رژیم – به اصطلاح مستشاران – از ایران خارج شوند نیروی هوایی زمین‌گیر می‌شود، اما به همت جوانان و متخصصان نیروی هوایی نه تنها این روند متوقف نشد که رشد هم کرد و امروز جمهوری اسلامی ایران با همه سنگ‌اندازها و تحریم های دشمنان، به فناوری پیچیده شبیه سازها دست یافته است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی گفت: یگان پهپادی نیروی هوایی ارتش از توان و ظرفیت عالی برخورار است و قطعاً نقش مهمی در توان رزمی دارد و خواهد داشت و در جنگ الکترونیک و استفاده از انواع مهمات هوشمند نقش بسزایی در افزایش توان رزم دارند.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش افزود: با تلاش متخصصان نهاجا، پهپادهای ما در بحث رصد تحرکات دشمن قابلیت حضور و ماندن در آسمان را بیش از ۳۰ ساعت دارند و در بخش‌های بُرد کوتاه و دور بُرد امروز بدست متخصصین ساخته می شود.

پربیننده ترین خبرها