واکنش حزب «صادق المهدی» به دودستگی در دولت انتقالی سودان

واکنش حزب «صادق المهدی» به دودستگی در دولت انتقالی سودان
يکشنبه 16 آذر 1399 - 15:08

حزب ملی الامه سودان درباره تصميم دو روز پيش عبدالفتاح البرهان رئيس شورای حاکمیت برای تشکيل شورای انتقالی شرکا، و بحث های پس از آن ميان اعضای انتقالی درباره اعتبار شورای جديد اظهار نظر کرد.

العالم- آفریقا

این حزب در اولین موضع گیری سیاسی خود پس از کناره گیری صادق المهدی رهبر این حزب گفت: ما در ساعات آینده با همه شرکا برای اصلاح تخلفات درباره اختیارات شورای شرکا همکاری خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که با رضایت و توافق همه نهادها تشکیل شده است.

الواثق البریر، دبیرکل و سخنگوی رسمی این حزب در بیانیه ای اعلام کرد: «شورای هماهنگی حزب الامه نشستی تشکیل داده و تصمیم گرفت بلافاصله برای اصلاح این وضعیت و همکاری همه شرکا برای اصلاح تخلفات در تشکیل شورای جدید اقدام کند».

وی افزود: «وقتی حزب ما ایده تشکیل شورای انتقالی شرکا را مطرح کرد، هدف این بود که یک مرجع ملی منطقی باشد که به اختلافات شرکای انتقالی رسیدگی ، و از نهادهای انتقالی حمایت کند و به هدف نهایی یعنی تحول دموکراتیک دست یابد».

وی با تاکید بر اینکه حزب الامه به دنبال تکمیل تشکیل شورای شرکا از طریق پیش نویس منشور، و ائتلاف اصلاحاتی مورد رضایت اعضای سیاسی و ملی سودان بود گفت : ایده شورای جدید با توافق شوراهای وزرا و نمایندگان مستقل بوده است.

وی از تماس حزب الامه سودان با تمام شرکای مسئول ایجاد شورا، مطابق با سند قانون اساسی و توانایی آنان در ترسیم جزئیات ساختار شورا با همه مراجع مورد توافق خبر داد ، اما برخی احزاب با دستور کار که در صدد مختل کردن مسیر دموکراسی هستند ؛ ازنظر شکل، تخصص و شکل گیری منحرف شدند.

پربیننده ترین خبرها