ادامه سرکوبگری ها در عربستان| بازداشت یک جوان در پی اعتراض به اقدامات بن سلمان

ادامه سرکوبگری ها در عربستان| بازداشت یک جوان در پی اعتراض به اقدامات بن سلمان
دوشنبه 17 آذر 1399 - 10:18

در سایه تشدید سرکوب‌گری های مقامات سعودی ،منابع از اقدام به بازداشت یک جوان سعودی به دلیل انتقاد از افتتاح کلوپ شبانه در نزدیکی خانه‌اش خبر دادند.

العالم _ عربستان سعودی

بر اساس گزارش حساب‌های کاربری در زمینه حقوق بشر ، مقامات سعودی تصمیم گرفتند جوانی به نام « حزام الاحمری» (کارمند بندر جده) را به دلیل انتقاد وی برای افتتاح یک کلوپ شبانه در نزدیکی خانه اش بازداشت کنند.

حساب کاربری بازداشت‌ شدگان آزادی بیان که شرایط بازداشت شدگان در عربستان را زیر نظر دارد ، در توئیتی اعلام کرد که مقامات سعودی پس از دستگیری حزام الاحمری در فوریه گذشته ، برای وی حکم مقدماتی به 4 سال زندان و 80 هزار ریال جریمه نقدی (21.3 هزار دلار) صادر کرده‌اند.

بازداشت الاحمری یا صدور حکم زندان توسط منابع مستقل تأیید نشده است؛چراکه مقامات سعودی معمولاً تعداد یا شرایط بهداشتی زندانیان آزادی بیان و مدافعان حقوق بشر را اعلام نمی‌کنند و از نظارت سازمان‌های حقوق بشری بر وضعیت بازداشت شدگان خودداری می‌کنند.

حساب کاربری بازداشت‌شدگان آزادی بیان افزود که بسیاری از وکلا به دلیل ترس از سرکوب‌گری‌های مقامات سعودی از دفاع از الاحمری خودداری کرده اند.

افتتاح کلوپ شبانه در سال 2019 بخشی از اقدامات موسوم به «اصلاحات» از سوی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی بود تا به زعم خود بتواند جامعه سعودی را مدرن کند که با خشم بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی و فعالان روبرو شد و این اقدام را ایجاد فسق و جور درعربستان دانستند. امروز نیز مقامات سعودی بسیاری از منتقدان به این اقدام ولیعهد سعودی را بازداشت می‌کنند.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها