سردار تقی‌زاده: جزو دو کشور برتر دنیا در حوزه سلاح انفرادی هستیم

سردار تقی‌زاده: جزو دو کشور برتر دنیا در حوزه سلاح انفرادی هستیم
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 13:26

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه با بیان اینکه در حوزه سلاح‌های انفرادی جزو دو کشور برتر دنیا هستیم، گفت: همچنین در حوزه موشک‌های ضدزره جزو سه کشور و در حوزه موشکی جزو چهار کشور دنیا قرار داریم.

العالم - ایران / سیاسی

سردار سرتیپ پاسدار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گرامیداشت روز دانشجو که با حضور خانواده شهید فخری زاده در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهدیدات تکنولوژیک دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی اعم از آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهایی را که به نیابت علیه کشور اقدام می کنند را مورد بررسی قرار می دهد و متناسب با نیاز نیروهای مسلح سلاح‌ها و سامانه های بازدارنده را پیش‌بینی می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه مالک اشتر یک رسالت مشخصی در کنار سازمان های صنعتی دارد که در قالب طرح «صنایع و دانشگاه» انجام شده است که این تعامل سازنده باعث می شود تا دانشجوهای ما آینده خود را در سازمانهای صنعتی نظامی و دفاعی ترسیم کنند.

سردار تقی زاده گفت: به طور طبیعی بسیاری از تکنولوژی‌هایی پیشرفته که در این دانشگاه دنبال می شود در رشته‌های همین دانشگاه موجود است و با بهره گیری از سایر دانشگاه ها نیازمندی‌های علمی خود را تامین می کنیم.

وی افزود: هم اکنون با حدود ۱۰۰ دانشگاه ارتباط تنگاتنگ داریم و جهت توسعه فناوری های مورد نیاز و مقابله با تهدیدات نو پدید دشمن تلاش های ارزشمندی را در دستور کار داریم.

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی همواره تاکید داشتند و در خصوص دانشگاه صنعتی مالک اشتر فرمودند: من به این دانشگاه چشم امید دارم.

وی با بیان اینکه در گذشته تعداد پروژه های بسیار زیادی در دستور کار داشتیم و تلاش کردیم افق روشنی برای استفاده از فناوری های مقابله ای در دستور کار قرار دهیم ، افزود: هم اکنون پروژه‌های تحقیقاتی موجود در دانشگاه کاملاً مطابق با نیازهای عملیاتی نیروهای مسلح است و مورد سفارش سازمانهای صنعت دفاعی ما می باشد.

سردار تقی زاده با اشاره به ماموریت های دانشگاه صنعتی مالک اشتر گفت: ماموریت این دانشگاه توسعه و ارتقاء سطح دانش فنی و پژوهشی در زمینه علوم و فناوری های نوین و مورد نیاز صنایع دفاعی و نیروهای مسلح است؛ همچنین ارتقاء سطح دانش و شایستگی تخصصی نیروی انسانی وزارت دفاع از طریق تربیت آموزش و توانمندسازی افراد، از دیگر مأموریت های دانشگاه صنعتی مالک اشتر است که این دو ماموریت دانشگاه مالک اشتر را از دیگر دانشگاهها متمایز می کند.

وی با بیان اینکه رشته های مختلفی چون برق، الکترونیک، مخابرات، متالوژی، مدیریت و دیگر رشته ها در این دانشگاه تدریس می شود، افزود: امروز خوشبختانه علاوه بر تحقیقات بر روی علوم پایه، تحقیقات در حوزه توسعه صنعتی و علوم بدیع در این دانشگاه به طور گسترده صورت می گیرد.

سردار تقی زاده گفت: وزارت دفاع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر را در فرآیند چرخه اندیشه، ایده تا محصول به عنوان مکمل صنعت در نظر گرفته است و به گونه ای سیاست گذاری کرده تا دانشگاه صنعتی مالک اشتر کاملاً بیّن جهان علم اطلاعات و تکنولوژی مراکز علمی و تحقیقاتی از طریق مجتمع های دانشگاهی قرار گیرد و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: به واسطه تمهیدات مسئولان وزارت دفاع امروز یک ارتباط سازمان یافته بین صنعت و دانشگاه در حوزه فناوری های مورد نیاز و در ارتباط با فرآیندها و محصولات و در کنار آن آموزش کادر فنی و علمی و تخصصی شایسته‌ شکل گرفته است.

سردار تقی زاده افزود: در تنظیم ره نگاشت های صنعتی دفاعی کارهای مطلوبی انجام شده است و در سال‌های آینده این توسعه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: ‌وزارت دفاع تاکنون رتبه اول همکاری با سایر دانشگاه ها را در کل دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح احراز کرده است و ما برنامه داریم تا بخش اعظمی از نیازمندی های استخدامی صنعت دفاعی را از طریق دانشگاه مالک اشتر جذب کنیم.

جانشین وزیر دفاع گفت: یکی از اولویت های اصلی وزارت دفاع ، ارتقاء دانشگاه و زیرساخت‌های آن و توجه به حوزه های پژوهشی تحقیقاتی است و ما از دانشجویان نیز می خواهیم همچون دانشمند شهید دکتر فخری زاده به رشد علمی و تخصصی خود توجه داشته باشند و در این رابطه بسیار کوشا باشند.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر گفت: یکی از دانشگاه های برتری که در سطح بین المللی امروز شناخته شده است دانشگاه صنعتی مالک اشتر است که به همین دلیل است دشمنان تحریم هایی را علیه دانشگاه صورت دادند. لذا محققان و دانشمندان نباید خود را درگیر سیاست‌زدگی کنند.

وی با اشاره به پیشرفت های بدست امده در حوزه دفاعی گفت: امروز در حوزه موشک های ضد زره جزو سه کشور برتر دنیا و در حوزه سلاح های انفرادی جزو دو کشور برتر دنیا و همچنین در حوزه موشکی جزو چهار کشور برتر دنیا قرار داریم اگر قوی باشیم صلح را همیشه خواهیم داشت.

سردار تقی زاده تصریح کرد: امروز در حوزه فضایی، موشکی، جنگ الکترونیک، پدافند و دریایی و‌‌‌... بسیاری از مسائل دیگر به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه خون به ناحق ریخته شده دانشمندان و فرمانده بزرگ مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی بی جواب نخواهد ماند تصریح کرد رژیم اشغالگر قدس تاوان این جنایت بزرگ را خواهد داد، افزود: ما در حوزه انتقام خون دانشمندان کشورمان از روی حکمت و خرد عمل خواهیم کرد و تصمیم داریم تا به موقع و سر وقت بر اساس حکمت و خرد انتقام سخت را از دشمنان نظام و انقلاب بگیریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها