کرونا رکورد شمار قربانیان در آلمان را شکست/ مرگ بی سابقه ۹۵۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

کرونا رکورد شمار قربانیان در آلمان را شکست/ مرگ بی سابقه ۹۵۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته
چهارشنبه 26 آذر 1399 - 11:39

ویروس کرونا با مرگ بی سابقه ۹۵۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در آلمان، رکورد شمار قربانیان در این کشور را شکست .

العالم ـ اروپا

تعداد مرگ و میر ثبت شده روزانه از بیماری همه گیر کووید-۱۹ در آلمان به بالاترین حد خود رسید. موسسه روبرت کخ آلمان (RKI) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ۹۵۲ مورد مرگ در طول ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده که رقم نگران کننده ای است.

این تعداد مرگ و میر به میزان قابل توجهی از بالاترین رکورد ثبت شده در این کشور تا کنون (۵۹۸ مرگ و میر) که جمعه گذشته ثبت شد، بیشتر است. به این ترتیب تعداد کل مرگ های ثبت شده از زمان همه گیری کرونا در این کشور اروپایی به ۲۳۴۲۷ نفر رسیده است.

بنابر اعلام موسسه روبرت کخ و با استناد به اطلاعات مقامات بهداشتی طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۷۷۲۸ مورد جدید آلودگی ثبت شد. رکورد میزان مبتلایان این کشور نیز ۲۹۸۷۵ است که در روز جمعه ثبت شده است.

در حال حاضر تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در آلمان از ابتدای همه گیری به ۱، ۳۷۹، ۲۳۸ رسیده است و تعداد افراد بهبودیافته در حدود ۱ میلیون و ۲۵ هزار نفر اعلام شده است.

رکورد نگران کننده تعداد مرگ های ناشی از کرونا در همان روزی ثبت شده که محدودیت های شدید در سراسر آلمان به اجرا گذاشته شده است. از امروز چهارشنبه تا ۱۰ ژانویه (۲۱ دی) اکثر مغازه ها، مدارس و اماکن عمومی تعطیل خواهند بود.

به گزارش ایرنا، در همین ارتباط «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز در پارلمان(بوندستاگ) به سوالات نمایندگان این کشور پاسخ خواهد داد. وی برای سومین بار در سال جاری به پارلمان فراخوانده شده است. موضوع اصلی این نشست در مورد طرح ملی واکسیناسیون در برابر بیماری همه گیر کووید-۱۹ است که توسط دولت فدرال تصویب شده است.

طبق این مصوبه افراد مسن و سایر گروه های در معرض خطر از جمله پزشکان، کارکنان پرستاری و همچنین کارمندان در مناطق مهم اجتماعی مانند پلیس، مدارس یا مراکز مراقبت های روزانه باید ابتدا واکسینه شوند. همچنین قانون سالانه مالیات ۲۰۲۰ از جمله موضوعات مورد بحث در دستورکار امروز بوندستاگ است.

پربیننده ترین خبرها