علم بر ایران "حرام" و آزمایش هسته ای بر آمریکا "حلال" است!

علم بر ایران
چهارشنبه 26 آذر 1399 - 15:03

در دورانی که آمریکا برای منع تبادلات تجاری و اقتصادی با ملت ایران، علیه همه دنیا موضع گرفته، از تصمیم خود برای انجام آزمایش های انفجاری هسته ای ،آن هم پس از گذشت دو دهه از پیمان منع جامع آزمایش هسته ای، پرده برداشت.

العالم-در گوشی

این درشرایطی است که آمریکا به بهانه جلوگیری از ایران برای داشتن سلاح هسته ای، تمام تلاش خود را برای محروم کردن مردم ایران از ساده ترین ملزومات زندگی مثل غذا و دارو به کار گرفته تا ایران را بخاطر تلاش برای دستیابی به یک نهضت علمی که شامل همه جوانب زندگی است و می تواند ایران را به مصاف کشورهای پیشرفته ببرد، مجازات کند.

همه اینها در شرایطی است که آمریکا هزاران کلاهک هسته ای نیز دارد که می تواند برای چند بار زمین را نابود کند. این امر ثابت می کند که آمریکا به تولید سلاح هسته ای ادامه می دهد تا هژمونی خود بر جهان را حفظ کند و کشورهای دیگر را از فکر کردن به هرگونه تلاشی برای خارج شدن از این هیمنه منع کند. با اینکه آمریکا مستقیما اشاره نکرده است که قصد استفاده از سلاح هسته ای علیه کشورهای مزاحم هژمونی خود را دارد، اما عملا این کار را در ژاپن انجام داد و باعث مرگ صدها هزار انسان در چند ثانیه شد.

مقامات آمریکایی داشتن سلاح هسته ای را حق مشروع خود می دانند، اما نه تنها سلاح هسته ای، بلکه حتی داشتن فناوری های مسالمت آمیز هسته ای را حق دیگران نمی دانند. درحالی‌که این فناوری امروزه نیازی ضروری برای مقابله با چالش هایی است که بشریت در زمینه انرژی، پزشکی و موارد دیگر با آنها رو به روست.

به نظر می رسد مشروعیت بخشیدن به این فعالیت و محصور کردن آن به آمریکا و برخی کشورهای غربی، از قانون جنگل نشات گرفته است. قانونی که قدرتمندان آن را وضع می کنند و حق زندگی را از ضعیفان یا کسانی که تلاش می کنند از ضعف خارج شوند، از آنها سلب می کند.

واضعان "قانون جنگل"، نه تنها داشتن سلاح هسته ای را توجیه می کنند، بلکه به جهانیان می بالند که این سلاح به "حفظ منافع کشورهایشان" کمک می کند. همانطور که اخیرا رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون سخن گفته یا قانون گذاران آمریکایی مبالغ هنگفتی را برای آزمایش های انفجاری هسته ای تخصیص دادند تا آمریکا را "برای حفظ منافع خود در جهان" صاحب قدرت هسته ای کند.

بسی واضح است، منافعی که واضعان قانون جنگل از آن سخن می گویند، منافعی غیر قانونی و مبتنی بر غارت و چپاول زیر فشار سلاح هسته ای است، و در هر صورت "حلال" و "قانونی" و حتی "امتیازی" است که باید آن را حفظ کرد و مانع دیگران شد که به آن نزدیک شوند یا آن را زیر سوال ببرند.

واضعان قانون جنگل خود را معیار و مرجع "حلال" و "حرام" می دانند. مثلا در استفاده از انرژی هسته ای، اگر این اقدام از طرف تیم آنها یا طرفدارانشان یا اذنابشان مانند رژیم صهیونیستی صورت پذیرد، استفاده "نظامی" از آن نه تنها حلال، بلکه واجب است. اما اگر کسی خارج از دایره واضعان قانون جنگل و اذنابشان بخواهد حتی فعالیت "مسالمت آمیز" هسته ای داشته باشد، این کار نه تنها حرام، که از گناهان کبیره تلقی می شود که باید عامل آن را محاصره، تحریم، تهدید، و خفه کرد و از ساده ترین نیازمندی های زندگی محروم نمود. همانطور که جهانیان شاهد دشمنی آشکار این قانون گذاران علیه ایران هستند.

پربیننده ترین خبرها