دیدار ولی‌عهد ابوظبی با رئیس‌جمهور مصر

دیدار ولی‌عهد ابوظبی با رئیس‌جمهور مصر
چهارشنبه 26 آذر 1399 - 17:33

ولی‌عهد ابوظبی امروز در سفری به مصر با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - عراق

«محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی امروز چهارشنبه در سفری چند ساعته وارد قاهره شد و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

بن زاید و السیسی در این دیدار روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت روابط در دوره آینده و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

بن زاید در حساب توئیتری خود نوشت که در این دیدار هماهنگی منطقه‌ای و بین‌المللی مربوط به امنیت منطقه و ثبات آن بررسی شد.

شبکه اسکای‌نیوز نیز به نقل از السیسی گزارش کرد که در دیدار با بن زاید درباره استمرار همکاری‌های مشترک برای مقابله با هر گونه تهدیدی علیه امنیت و ثبات منطقه از طریق دخالت‌های خارجی، توافق شد.

سفر ولی‌عهد ابوظبی به قاهره در حالی است که طی یک هفته اخیر رسانه‌های خبری گزارش‌ها و اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال پایان دادن به اختلافات بین چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) با قطر منتشر کردند و در حالی‌که وزیر خارجه کویت درباره آشتی بین این کشورها ابراز خوش‌بینی کرده بود اما برخی منابع آگاه عربی گزارش دادند که ولی‌عهد سعودی آشتی با قطر را به موافقت این کشور با شرط سیزده‌گانه چهار کشور عربی مشروط کرده است.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۳۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع است و تلاش‌های آمریکا و کویت طی این مدت برای حل این بحران به منظور اعمال فشار بیشتر به ایران راه به جایی نبرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها