فراخوان فلسطین به معرفی کنست به عنوان پارلمان نژادپرست و ضد دموکراسی

فراخوان فلسطین به معرفی کنست به عنوان پارلمان نژادپرست و ضد دموکراسی
چهارشنبه 3 دی 1399 - 10:37

شورای ملی فلسطین در نامه‌هایی به سران پارلمانی در جهان درخواست کرد «کنست» به عنوان پارلمانی نژادپرست، ضد دموکراسی و ضد حقوق بشر معرفی شود.

العالم - فلسطین اشغالی

کنست یا همان پارلمان رژیم صهیونیستی در شانزدهم ماه جاری میلادی (نوامبر) قانون مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری را در دور اول تصویب کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، در پی تصویب اولیه این طرح، «سلیم زعنون» رئیس شورای ملی فلسطین نامه‌هایی به رؤسای اتحادیه‌ها و جمعیت‌های پارلمانی و نیز سران پارلمان‌ها نوشت و خواستار معرفی کنست به عنوان پارلمانی نژادپرست، ضد دموکراسی و ضد حقوق بشر شد.

در این نامه آمده است، کنست و دولت رژیم صهیونیستی از مشغول بودن افکار عمومی جهان به کرونا و نیز پایان دوره دولت فعلی آمریکا سوءاستفاده کرده‌اند تا مرحله نهایی اشغال اراضی کرانه باختری را اجرایی کنند.

زعنون خواستار اعمال فشار بر پارلمان رژیم صهیونیستی برای توقف فوری این اقدام شد و آن را تخلفی آشکار در قبال اهداف اتحادیه‌ها و جمعیت‌های پارلمانی و شروط عضویت در آن دانست.

وی همچنین این اقدام کنست را نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی بویژه قطعنامه ۲۳۳۴ خواند و گفت، این امر مانعی در برابر راهکار دو دولتی است.

در ادامه این گزارش آمده، طرح مذکور به دنبال مشروعیت‌بخشی به ۱۳۰ کانون شهرک‌سازی است که ۱۰ هزار شهرک‌نشین در آن زندگی می‌کنند و اغلب آنها از گروه افراطی صهیونیستی موسوم به «جوانان تپه‌» هستند که به تعرض‌های مکرر علیه فلسطینی‌ها مشهورند.

همچنین در صورت نهایی شدن این طرح، کرانه باختری شاهد دزدیدن اراضی بیشتر برای شهرک‌سازی و مصادره حق مالکیت بیش از ۸۱۸۳ دونم (هر دونم هزار متر) خواهد بود.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل اخیرا هشدار داد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به بالاترین میزان خود طی چهار سال گذشته رسیده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها