ائتلاف مخالف سوریه دقیقا نماینده کدام سوری است؟

ائتلاف مخالف سوریه دقیقا نماینده کدام سوری است؟
جمعه 5 دی 1399 - 10:00

"نصر الحریری " رئیس به اصطلاح ائتلاف مخالف سوریه روز پنج شنبه از سوری ها خواست برای برگزاری فرایند انتخابات سوریه آماده باشند اما در عین حال مشارکت ائتلاف مخالف در انتخابات را تکذیب کرد و گفت: تصمیم کمیساریای انتخاباتی که اخیرا تشکیل داده را لغو کرده است.

العالم - كشكول

ائتلاف مخالف تضادهای زیادی دارد که فقط به مساله انتخابات منحصر نیست زیرا الحریری زمانی که اصرار دارد فقط راهکار سیاسی چاره بحران سوریه است اما در عین حال این راهکار را رد می کند و با اصطلاح عدالت سازشی مخالف است پس چگونه راهکار سیاسی بدون سازش میسر می شود؟ آیا راهش این است که اکثریت سوریه را لغو کند پس جایگزین کیست؟ النصره که در ادلب حکومت می کند و رئیس دولتش را با استخاره در 15 دقیقه در مجلس شورا انتخاب می کند. اعضای این مجلس چه کسانی هستند؟ یا گروههای مسلح مورد حمایت ترکیه موسوم به ارتش ملی که با قسد می جنگد و کردهای عفرین (شمال حلب) را می کشد و به ناموسشان تجاوز می کند و برخی از انان را در لیبی می کشد و برخی دیگر از آنان نیز در ارمنستان پس از درگیری های قره باغ به اسارت گرفته شده اند ؟

اگر مشکل ائتلاف با دولت اسد است پس چرا الحریری درگفت وگو با خبرگزاری اناتولی ترکیه آنان را تهدید به گسترش عملیات نظامی توسط به اصطلاح ارتش ملی کرد و چرا این ارتش یا درست تر بگوییم این گروههای مسلح مزدور آب را بر دو میلیون سوری الحسکه بستند؟ آیا دو میلیون سوری که آب را به رویشان بستید شما را انتخاب خواهند کرد ؟آیا کردهایی که زنانشان در عفرین به اسارت رفتند شما را انتخاب خواهند کرد؟ یا خانواده شهدایی که النصره سرهایشان را برید؟ آیا سوری هایی که در صف های نانوایی برای گرفتن نانی که امریکا و اروپا با تشویق شما از آنان دریغ کرده دولت را از واردات آرد منع کرده به شما رای خواهند داد؟

آیا سوری هایی که هم اکنون به خاطر ممنوعیت های قانون قیصر برای ورود فراورده های نفتی به سوریه در سرما به سر می برند آنان را انتخاب خواهند کرد ؟

ائتلاف، نماینده کدام سوری هاست؟ ائتلافی که از منافع دیگر کشورها در سوریه دفاع می کند و با هموطنان خود برای حفظ منافع این کشورها می جنگد و با تشنه و گرسنه نگاه داشتن انان موافقت میکند؟ نقشه هایش در شرق فرات چیست النصره و نفتی که امریکا چپاول کرده چه می شود؟

اگر از سازش با دولت سوریه که بیشتر مردم سوریه آن را تایید می کند ،سرباز می زند و خواهان کناره گیری آن است چگونه حکومت خواهد کرد؟چه کسی و با کدام ارتش از این کشوردفاع خواهد کرد؟ با مزدوران ارتش ملی ؟ مخالفت گروههای مخالف با سازش و اصلاحات مانعی در برابر راهکارهای سیاسی است و بدون شک این مخالفت ،به خاطر رضایت کشورهای حامی این گروهها در جلوگیری از حل بحران ادامه خواهد داشت زیرا با منافعشان در تضاد است.

پربیننده ترین خبرها