پیش بینی "سی ان ان" از وقوع ژانویه سیاه کرونایی در آمریکا

پیش بینی
جمعه 5 دی 1399 - 13:35

شبکه تلویزیونی آمریکایی "سی ا ن ان" با انتشار گزارشی که حاکی از بی توجهی در زمینه کنترل مسافرت ها و محدودیت های اجتماعی در کشوری است که کانون شیوع کرونا در جهان است، به بررسی روند افزایش ابتلا و مرگ ومیر کرونا در آمریکا، افزایش مسافرت ها در این کشور و افزایش شمار قربانیان روزانه به بیش از سه هزار نفر پرداخته و با توجه به این وضعیت، فرا رسیدن ژانویه سیاه را برای آمریکا پیش بینی کرده است.

العالم ـ آمریکا

شبکه تلویزیونی سی ا ن ان با انتشار گزارشی خاطرنشان کرد: با وجود همه گیری ویروس کرونا در آمریکا که بالاترین آمار مبتلایان و جان باخته را دارد، فرودگاه های این کشور برای ایام کریسمس مملو از جمعیت است.

بنابر آمار «اداره امنیت حمل و نقل» آمریکا (TSA) تنها در روز چهارشنبه گذشته (سوم دی ماه) یک میلیون و ۲۰۰هزار مسافر از گیت های کنترل پرواز در فرودگاه ها عبور کردند و حداقل در شش روز گذشته روزانه نزدیک به یک میلیون مسافر از فرودگاه ها به سفر هوایی مبادرت کرده اند.

گزارش سی ا ن ان حاکی است که با مشاهده این تعداد از مسافران برای سفرهای داخلی در آمریکا در ایام کریسمس با توجه به آنکه ماه دسامبر مرگبارترین ماه در زمینه همه گیری ویروس کرونا بود و از ایالت آلاباما تا کالیفرنیا ابتلای بی سابقه دو میلیون نفر به کووید-۱۹ به ثبت رسیده، کارشناسان امور بهداشت بیم افزایش شمار مبتلایان به این ویروس و مرگ و میر ناشی از آن را دارند و می گویند که باید در انتظار روزهای ژانویه سیاه بود.

بنابراین گزارش تنها در یک روز یعنی ۱۶دسامبر ۲۰۲۰ (۲۶ آذرماه ۱۳۹۹) سه هزار و ۶۱۱ نفر در آمریکا به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

این تلویزیون آمریکایی خاطرنشان کرد: بنابر پیش بینی «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» (CDC) انتظار می رود تا ۱۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۷ دی ماه ۱۳۹۹) شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ به ۴۱۹ هزار نفر برسد.

«این درحالی است که دیگر موسسه بهداشت در آمریکا موسوم به «IHME» با تغییر در آمار خود شمار جان باختگان به ویروس کرونا تا ماه آوریل ۲۰۲۱ را ۵۶۷هزار نفر برآورد کرد.»

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۷۹ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر رسیده که از این تعداد بالغ بر یک میلیون و ۷۴۰ هزار نفر نیز جان باخته اند.

آمریکا دراین میان با عبور از مرز ۱۹ میلیون و ۱۱۱هزار مبتلا و بیش از ۳۳۷ هزار جان باخته کانون شیوع این بیماری در جهان است.

پربیننده ترین خبرها